انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اختصاص 252میلیارد ریال کمک بلاعوض برای اجرای طرحهای آبیاری نوین دریزد

مدیر آب و خاک و امور فنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: دولت 252میلیارد ریال بصورت بلاعوض برای اجرای برای اجرای سامانه های آبیاری نوین در استان یزد اختصاص داد.

سید علی اصغر مصطفوی گفت: امسال یکهزارو 200 هکتار از اراضی استان یزد به سیستم نوین آبیاری مجهز شده اند و یکهزار هکتار نیز در دست اجراست.
وی با بیان اینکه آبیاری قطره ای از سال 70 در استان آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون 18هزار هکتار از اراضی استان یزد به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که 25 درصد باغات استان را شامل می شود. 
مصطفوی با اشاره به اراضی زیر کشت استان یزد افزود: زمینه اجرای 50 هزار هکتار اراضی استان یزد به سیستم آبیاری نوین وجود دارد.
این مسئول اضافه کرد : مبارزه با علف های هرز ، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی وامکان همزمانی آن با سایر عملیاتی زراعی وباغی ازجمله تغذیه وکوددهی در برداشت محصول از مهمترین مزایای آبیاری تحت فشاراست.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه سالیانه 85 درصد منابع آبی استان دربخش کشاوری مصرف می شود افزود: تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان سالیانه یک میلیاردو 100میلیون مترمکعب آب است.
مصطفوی یاد آورشد: به طور متوسط صرفه جویی آب در سیستم های آبیاری تحت فشار حدود چهار هزار مترمکعب به ازای هر هکتار است .
مصطفوی با توجه به خشکسالی و کمبود بارش در سال های اخیر خاطر نشان کرد: دولت برای تجهیز هر هکتار زمین های کشاورزی به آبیاری تحت فشار70میلیون ریال و سامانه های کم فشار 32 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان یزد یادآور شد: حدود دو دهه است که استان یزد در مرحله خشکسالی قرار دارد و سفره های آبی زیر زمینی به شدت پایین رفته است، بنابراین ضروری است که برای مقابله با تبعات ناشی از خشکسالی و کمبود آب در استان، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت