انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اعلام آمادگی پتروشیمی جم؛ فروش اعتباری محصولات پلی اتیلنی

روز گذشته جلسه پتروشیمی جم با انجمن ملی صنایع پلاستیک و تشکل‌های تخصصی صنعت، برگزار شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، اعضای هیات مدیره شرکت تاپکو و برخی مدیران ارشد شرکت پلی پروپیلن جم در این جلسه حضور یافتند.

روز گذشته جلسه پتروشیمی جم با انجمن ملی صنایع پلاستیک و تشکل‌های تخصصی صنعت، برگزار شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، اعضای هیات مدیره شرکت تاپکو و برخی مدیران ارشد شرکت پلی پروپیلن جم در این جلسه حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از اینپیا ، روز گذشته جلسه پتروشیمی جم با انجمن ملی صنایع پلاستیک و تشکل‌های تخصصی صنعت از جمله انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی تیلن ، برگزار شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، اعضای هیات مدیره شرکت تاپکو (شرکت زیرمجموعه پتروشیمی جم که مسئولیت فروش این پتروشیمی را عهده دار است) و برخی مدیران ارشد شرکت پلی پروپیلن جم در این جلسه حضور یافتند.

ابتدا مدیران تشکل های صنایع تکمیلی، موانع و مشکلات این صنعت را به مدیران پتروشیمی جم شرح دادند و اعضای هیات مدیره شرکت تاپکو پس از استماع، راهکارهای حل و فصل این مشکلات را بررسی نمودند.

دو موردی که در این جلسه تشکل های صنعت پلاستیک بر آن تاکید داشته و از پتروشیمی جم درخواست کردند، «خرید اعتباری و غیر نقدی» و «خرید بلندمدت» صنایع تکمیلی از پتروشیمی ها بود که مقرر شد این موضوع در جلسه هیات مدیره پتروشیمی جم مورد بحث قرار بگیرد و نتیجه آن به انجمن ها اعلام گردد.

مهندس بیوک صحاف امین، رئیس هیات مدیره انجمن ملی و انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، در همین زمینه گفت: در هیچ جای دنیا، محصولات پتروشیمی ها به صورت نقدی و با شیوه ای که در ایران وجود دارد، فروخته نمی شود. به دلایل مختلفی واحدهای تولیدی، نقدینگی ندارند که بتوانند با این شیوه کار کنند و شیوه فروش نقدی، فشار بسیار زیادی را به تولیدکنندگان وارد می سازد. به همین دلیل، فروش اعتباری و قرارداد بلندمدت، دو موضوعی است که می تواند بار بسیار زیادی را از دوش تولیدکنندگان کم کرده و توان برنامه ریزی به این واحدها بدهد. بحث دیگری که رئیس هیات مدیره انجمن ملی در این جلسه مطرح کرد در خصوص مشکلات عرضه به ویژه در زمینه مواد پلی پروپیلنی بود. وی در همین خصوص اشاره کرد: سال گذشته 3 میلیون و 160 هزار تن مواد در بورس معامله شد که 2716 میلیارد تومان آن تنها خلال رقابت در این مواد بود. یعنی تولیدکننده داخلی این مقدار پول را گران خریده آن هم به دلیل مشکلات عرضه که پتروشیمی ها داشتند.

ابراهیم سقایی، مدیرعامل شرکت تاپکو درخصوص دو درخواست تشکل ها تاکید کرد که پتروشیمی جم توانایی آن را دارد که بخشی از همه گریدهای محصولات پلی اتیلنی خود را به صورت اعتباری و بلندمدت به فروش برساند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت