انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

افزایش قیمت پلی اتیلن ترفتالات در بازار اروپا

همزمان با وارد شدن محموله های وارداتی به بازار اروپا به نظر می رسد که تولیدکنندگان پلی اتیلن ترفتالات قاره سبز در سیاست های قیمت گذاری خود تجدید نظر کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از نیپنا، بر اساس اعلام منابع آگاه، خریداران و فروشندگان پلی اتیلن ترفتالات (PET) انتظار دارند به دنبال کمبود عرضه و قوت گرفتن احتمال افزایش هزینه های مواد خام، قیمت این محصول در ماه مه میلادی همچنان افزایش یابد.

گفتنی است هفته گذشته بهای اسپات (تک محموله ای) پلی اتیلن ترفتالات بر مبنای FD شمال غرب اروپا 995 یورو برای هر تن تعیین شد که افزایش 15 یورویی را نسبت به هفته پیش از آن نشان می دهد.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته در تاریخ دهم ماه فوریه، قیمت اسپات این محصول نسبت به پایین ترین رقم در 6 سال گذشته (یعنی 835 یورو به ازای هر تن بر مبنای FD شمال غرب اروپا) با رشد 20 درصدی همراه بوده است.

یک خریدار می گوید: افزایش قیمت پاراکسیلن و مونواتیلن گلایکول که خوراک اولیه برای تولید پلی اتیلن ترفتالات به شمار می روند؛ می تواند به افزایش بهای این محصول دامن بزند.

او ادامه داد: اما افزایش 20 یورویی قیمت خالص قراردادهای ماه مه بسیار محتمل است.

از طرفی یک تولیدکننده اروپایی پلی اتیلن ترفتالات عنوان کرد: همراستا با افزایش قیمت خوراک اولیه، به دنبال افزایش 20 یورویی قیمت های خود هستیم. اگر چه کاهش ارزش دلار تا حدودی بر سیاست های قیمت های گذاری ما موثر است؛ انتظار نمی رود با توجه به سطح بالای تقاضا در بازار آسیا، حداقل در کوتاه مدت محموله های وارداتی به بازار اروپا بر کاهش قیمت ها تاثیر گذار باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت