انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

التهاب در بازار «پی وی سی» بالا گرفت

دیروز در تالار فرعی بورس کالای ایران، پی وی سی آف ۱ پتروشیمی بندرامام با قیمت ۳ هزار و ۱۲۷ تومان خریداری شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پتروتحلیل، پی وی سی آف ۱ پتروشیمی بندرامام با قیمت ۲ هزار و ۲۲۷ تومان و حجم ۱۵۴ تن عرضه شد.

 

تقاضای خرید این کالا ۲هزار و ۲۰۰ تن بود و بیشترین قیمت ثبت شده برای خرید آن هم ۳ هزار و ۱۲۷ تومان رقم خورد، به این ترتیب معامله گران برای خرید این کالا تا مرز ۹۰۰ تومان رقابت کردند.

 

این در حالی است که نگرانی از معاملات پی وی سی در روز سه شنبه هفته جاری نیز در بازار وجود دارد؛ چرا که همچنان پتروشیمی اروند درگیر تعویض کمپرسور است و هنوز موفق نشده از زیمنس کمپرسور خریداری کند، این درحالی است که مصرف کنندگان پی وی سی در خصوص عرضه های این مجتمع در آینده نگران هستند. به نظر می رسد عرضه های این مجتمع احتمالا سلف های دو ماهه باشد.

 

از سوی دیگر پتروشیمی بندرامام هم پی وی سی تولیدی خود را تا ۲۰ تیرماه به فروش رسانده است. در همین حال خبر توقف خط کلر آلکالی این مجتمع نیز به دلیل مسایل زیست محیطی سبب شده تا نگرانی در خصوص پایان ذخیره کلر این مجتمع نیز وجود داشته باشد. چرا که تعویق در خصوص تغییر سیستم خط کلر آلکالی این مجتمع از مدت ها پیش مطرح بوده است.

 

در همین حال پتروشیمی آبادان نیز همچنان با مشکلات تولید پی وی سی دست به گریبان است و غدیر هم درگیر تعهدات صادراتی خود است، بنابراین نگرانی از افزایش قیمت پی وی سی در معاملات فردا وجود دارد، این در حالی است که قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی روندی منفی در پیش گرفته است.

 

واردکنندگان پی وی سی قیمت پی وی سی وارداتی از تایوان را ۸۵۰ دلار در هر تن سی اف آر بندرعباس در حال حاضر عنوان کردند. در همین حال برخی دیگر از واردکنندگان پی وی سی نیز قیمت گرید ۷۰ و ۵۷ کره را که هفته آینده به بندرعباس وارد می شود را به ترتیب ۳۸۵۰ و ۳۹۰۰ تومان در هر کیلو عنوان کردند.

 

دیروز هم قیمت پی وی سی گرید ۶۵ بندرامام ۳۵۴۰، غدیر ۳۵۷۰ و اروند ۳۵۸۰ تومان در بازار داخل پیشنهاد شد. همچنین گرید ۷۰ آبادان ۴۱۰۰ و گرید ۵۷ نیز ۴۰۰۰ تومان در هر کیلو توسط معامله گران عنوان شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت