انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

انتقادهای تند و تیز استاندار قزوین از کندی اجرای طرح های نوین آبیاری در بخش کشاورزی

استاندار قزوین از کندی اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان و عملکرد ضعیف دستگاه مربوطه در این خصوص به شدت انتقاد کرد.

فریدون همتی در نشست پیگیری مصوبه های سفر رئیس جمهوری به قزوین در بخش کشاورزی،افزود: از 28 بهمن ماه که نشست قبلی پیگیری مصوبه ها بود تا امروز تنها کار مطالعه اجرای روش های نوین ابیاری در رابطه با 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به انجام رسیده است که اصلا رضایت بخش نیست.
وی اظهار کرد: با این روند باید به اطلاع مردم برسانیم که کارکنان و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی در استان در این رابطه عملکرد ضعیف و غیرقابل قبولی داشته اند.
استاندار قزوین اضافه کرد: از اوایل آذرماه امسال تاکنون 753 هکتار به اراضی دارای روش های آبیاری تحت فشار استان افزوده شده و این کندی در اجرای طرح به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید به وزیر و رئیس جمهوری نیز اعلام شود.
همتی با بیان اینکه هفت ماه است به شدت و با جدیت کامل به دنبال اجرای 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان هستیم، افزود: با این وجود گویا سازمان جهاد کشاورزی قزوین قصد ندارد تا این مصوبه مهم دولت به طور کامل اجرایی و محقق شود.
وی با بیان اینکه هیچ کمبود اعتباری در زمینه آبیاری تحت فشار در کشور وجود ندارد،افزود: استان هایی که دارای مدیران توانا و در خدمت مردم باشد، تمامی اعتبارات لازم را در این زمینه جذب می کنند اما متاسفانه در استان ما در این زمینه کوتاهی و کم کاری شده است.
استاندار قزوین ادامه داد: کم کاری در این زمینه را که با روح اقتصاد مقاومتی مخالف است باید به اطلاع مردم برسانیم.
استاندار قزوین در ادامه با انتقاد از قفل شدن پرونده های مطالعه شده برای تجهیز اراضی کشاورزی به روش های آبیاری تحت فشار در سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت:بهانه ها و تحلیل های این سازمان برای کمبود اعتبار و پرداخت نشدن مبالغ بانکی هیچ کدام پذیرفتنی نیست و تکیه بر شیوه نامه ها و دستورالعمل های غلط موجب شده است، پیشرفتی در این طرح مشاهده نشود.
وی با بیان اینکه در زمینه اجرای طرح آبیاری تحت فشار در کشور رتبه سیزدهم را داریم،افزود: استان هایی مانند آذربایجان غربی،قم،کرمان و لرستان در زمینه اجرای این طرح از قزوین بسیار جلوتر بوده اند چون مسئولان جهاد کشاورزی آنها فعال تر بوده و باید سوال کرد چرا قزوین که یکی از بزرگترین و مهم ترین دشت های حاصلخیز کشور را دارد در این زمینه پیشرو نیست؟
همتی همچنین با انتقاد از وجود بوروکراسی در دستگاه های اجرائی استان،گفت:در شورای حفاظت از منابع آب تصویب کردیم اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ابتدای کار به استعلام از شرکت های آب و برق نیاز ندارد ولی متاسفانه با همه این امتیازها باز پیشرفتی در اجرای طرح مشاهده نمی شود

 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پلی اتیلن،در سفر رئیس جمهور به استان قزوین در مهرماه امسال اجرای روش های نوین آبیاری در 20 هزار هکتار از اراضی استان قزوین به تصویب رسید که این طرح هم اکنون 50 درصد پیشرفت داشته است.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت است که از ابتدا تاکنون 35 هزار هکتار از آنها به روش های نوین آبیاری مجهز شده اند.
با تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به روش های نوین آبیاری از سوی دولت یازدهم به میزان چند برابر یک دهه اخیر ظرف یک سال شاهد پیاده سازی سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی استان خواهیم بود که ثمره آن صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب و افزایش تولید محصولات است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت