انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

انجام توافق با لینده آلمان برای نوسازی پتروشیمی مارون

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون از انجام توافق با شرکت لینده آلمان برای C2 ریکاوری و الفین خبر داد و گفت: با اجرای نوسازی (REVAMP) مد نظر به 120 درصد ظرفیت تولید و بالاتر خوراک خواهیم رسید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله واتصالات پلی اتیلن ،  مهندس سید رحیم شریف موسوی با بیان  اینکه البته سرمایه گذاری این طرح زیاد نخواهد بود، اظهار کرد: این شرکت هم اکنون در حال مطالعه مهندسی است که جزئیات اجرا را اعلام کند.

وی در پاسخ به این سوال که با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی شاهد افزایش ظرفیت تولید اتان در کشور خواهیم بود؛ در این خصوص چه برنامه ای برای استفاده از این مازاد اتان دارید؟ تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن اتان در پتروشیمی بوشهر استفاده می کنیم که سال آینده بخشی  از این اتان را باید بگیریم. بخشی دیگر از این اتان برای طرح های دیگر اختصاص داده شده است و  امیدواریم به برکت تولیدات جدیدی که اشاره کردید بتوانیم سایر طرح های پتروشیمی را هم رقم بزنیم. 

وی درخصوص کمبود خوراک همیشگی شرکت پتروشیمی مارون اظهار کرد: ما تامین کننده خوراک چند شرکت هستیم خوشبختانه اخیرا وضعیت دریافت خوراک بهتر شده است و الان  حدود 90 درصد خوراکمان تامین می شود که با چند طرح جدید موجود، وضعیت خوراک بهتر خواهد شد. با طرح جدیدی که به سمتش می رویم به 100 درصد ظرفیت خوراک و بالاتر هم خواهیم رسید. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در پاسخ به این سوال که آیا طرح استحصال اتان را مد نظر دارید تصریح کرد: خیر ما برای ظرفیت های خوراکی که شناسایی کردیم، طرح هایی را مجوز گرفتیم که به سمتشان برویم که اجرای آنها، خوراک ما را به بیش از 100 درصد هم می رساند. 

به گفته وی در حال حاضر برای C2 ریکاوری و الفین با لینده توافق شده جهت برای نوسازی (REVAMP) برای بیش از 120 درصد؛ البته سرمایه گذاری زیاد نیست. هم اکنون در حال مطالعه مهندسی است که نظراتشان را به ما بدهد؛ بار مالی این طرح نسبت به ارزش افزوده آن اصلا زیاد نیست. برای مثال اگر 100 میلون دلار سرمایه گذاری داشته باشد برای 200 و اندی هزار تن افزایش الفین (اتیلن، پروپیلن) برای ما خیلی جذاب است.

براساس این گزارش، شرکت پتروشیمی مارون در سال 1377 به منظور اجرای الفین هفتم تاسیس شد. با اجرای این طرح که با ظرفیت تولید سالانه 1.1 میلیون تن پلی اتیلن در زمره بزرگترین الفین ها در جهان می باشد، برای اولین بار در کشور +2C ( اتان ) از گاز طبیعی استحصال شده، طی فرآیندهایی به مواد الفینی، فرآورده های پلیمری و شیمیایی تبدیل می شود.  این مجتمع پتروشیمی  در زمینی به مساحت 102.5 هکتار و در دو منطقه جغرافیایی ساخته شده است؛ منطقه کریت کمپ اهواز: در این واحد خوراک واحد الفین تولید و با خط لوله به طول 95 کیلومتر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارسال می شود و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی: واحد الفین به همراه واحد های پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن، اتیلن اکساید و اتیلن گلایکول و سرویس های جانبی و آفسایت در زمینی به مساحت 93 هکتار در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی احداث شده است.

 منبع : پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت