انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، تشکل برتر کشور شد

در اولین همایش ملی تشکل های اقتصادی، راهبران توسعه که توسط اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید ، انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن از بین 200 تشکل صنفی ، حائز عنوان تشکل برترشد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، عصردوشنبه 22مرداد 97 اولین همایش ملی تشکل های اقتصادی، راهبران توسعه توسط اتاق بازرگانی ایران از ساعت 17الی 21 و  با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  ،غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسای تشکل های اقتصادی در اتاق ایران برگزار شد.

گفتنی است ، در این همایش، تفاهمنامه ای با هدف ارتقای توان تولید و رشد سرمایه گذاری، میان وزیر کشور و رییس اتاق ایران امضا شد که این تفاهمنامه با توجه به نقش حاکمیتی وزارت کشور در هماهنگی سازمان‌های ملی و استانداری‌ها و همچنین جایگاه راهبردی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بخش خصوصی تدوین ‌شده است.

به گفته نادر سیف، معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،  محورهای اصلی این همایش عبارت بودند از: نقش انجمن‌های کسب‌وکار در توسعه اقتصادی ایران؛ مدیریت تضاد منافع و اجماع سازی در تشکل‌های اقتصادی؛ اهمیت سرمایه اجتماعی در کارآمدی و تأثیرگذاری تشکل‌های اقتصادی؛ مبانی و اصول حکمرانی خوب در تشکل‌های کارفرمایی؛ تشکل‌های اقتصادی در شرایط تحریم و نقش تشکل‌های اقتصادی در گفت‌وگوی مؤثر دولت و بخش خصوصی.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در این همایش گفت: در شرایط کنونی به اجماع فراگیر و گسترده فعالان اقتصادی و تشکل ها نیاز است و باید از آنها صدای واحد شنیده شود.

وی افزود: نباید به جای اینکه منتظر گشوده شدن گره از اقتصاد باشیم، نگران ایجاد مانع جدیدی پیش روی فعالان اقتصادی باشیم. بنابراین باید برای ورود تشکل‌ها به حیطه قانونگذاری‌ها و تامین منافع ملی و صنفی زمینه‌سازی شود.
شافعی ادامه داد: زمان آن رسیده است که بخش خصوصی زمینه‌ساز حضور موثر در اقتصاد باشد.

رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در این همایش گفت : از نظر تعداد تشکل های اقتصادی، چیزی کم نداریم؛ اکنون هشت هزار تشکل ثبت شده در کشور وجود دارد اما مساله این است که چقدر این تشکل ها را قبول داریم؟ چقدر به آنها مسوولیت می دهیم؟ آنها چقدر مسوولیت پذیرند و جایگاه خود را باور دارند؟
وی ادامه داد: در هر کدام از این تشکل‌ها، ما با این مساله روبروییم که در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته اند که یکی از علت های آن، به فقدان باور و دیگری به فرهنگ جامعه بر می گردد.

به گفته وی، در اجرای اصل 44 قانون اساسی، 12 تا 13 درصد واگذاری ها به بخش خصوصی به نتیجه نرسید.

گفتنی است در این همایش با حضور مسئولین کشوری از فهرست ملی تشکل‌های اقتصادی رونمایی گردید.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت نیز در نخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی در هر رشته فعالیت اقتصادی که در کشور در جریان است یک انجمن یا تشکل مربوطه در حال فعالیت‌اند که بر این اساس اتاق بازرگانی رسما این تشکل‌ها را اعلام کرده است.

وی همچنین افزود: امروز از اسامی حدود 200 تشکل بزرگ اقتصادی کشور که در قالب بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده است در محل اتاق بازرگانی رونمایی شد که این امر می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار دهد.

شریعتمداری با اشاره به گلایه‌های فعالین اقتصادی از ابلاغ بسته جدید ارزی، اظهار داشت: در روزهای اخیر با پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی زیادی مواجه بودم که برخی از فعالین اقتصادی نسبت به آن گلایه داشتند و چنین اظهار می‌کردند که ممکن است فعالیت اقتصادی آنها با مشکل مواجه شود.

وی گفت: بر این اساس این موارد را در هیئت دولت مطرح کردم و تصمیم گرفته شد که دستورالعملی جدید برای ماده 5 بسته ارزی تدوین شود تا فشار کمتری به فعالین اقتصادی کشور وارد شود، اما کلیت این بسته تغییر نخواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: برخی از کالاهایی که از گذشته برای واردات آنها از ارز دولتی استفاده می‌شد اگر در بسته جدید ارزی لحاظ نمی‌شد ممکن بود که این شائبه به وجود آید که عده‌ای موقعیت خاص به دست آورده‌اند تا خلق منابع قابل ملاحظه و سودهای غیرمتعارفی حاصل کنند

شریعتمداری خاطر نشان کرد: بر این اساس این پیشنهاد وارد بسته جدید ارزی شد در حالی که برخی ماشین‌آلات و مواد اولیه تولید با قیمت مشخصی از ارز دارای توجیح بود که اکنون ممکن است با نرخ بازار ثانویه ارز، سرمایه‌گذاری توجیح‌پذیر نباشد. بنابراین با حضور مسئولین بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باید دوباره این موضوع را مورد بحث قرار داده و دستورالعمل جدیدی صادر شود تا فشارها بر روی فعالین اقتصادی به حداقل برسد.

وی همچنین بیان کرد: در فهرست کالاهای دریافت کننده ارز 4200 تومانی باید مابه‌التفاوت بدهند که در حال انجام است، هرچند که این مابه‌التفاوت به صورت نقدی دریافت نمی‌شود.

شریعتمداری همچنین با اشاره به پیشنهادات صورت گرفته وزارت صنعت به کمیسیون ارزی بانک مرکزی مبنی بر مسئله واردات در مقابل صادرات گفت: در صورتی که بتوانیم نیاز آن دسته از تولید کنندگان نیز هستند و مواد اولیه وارد می‌کنند بدون بروکراسی اداری بتوانند از ارز حاصل از صادرات خود استفاده کنند، در این میان لازم است که نظارت تشکل‌ها وجود داشته باشد و آن را در اختیار وزارت صنعت قرار دهد

و اما در بخشی از این مراسم ، از برخی پیشکسوتان تشکل های اقتصادی تجلیل بعمل آمد و در ادامه از 23 تشکل اقتصادی برتر کشور با اهدای تندیس و لوح تقدیر ، قدردانی گردید که انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن نیز به عنوان تشکل برگزیده کشوری مورد تقدیر قرار گرفت.

در این همایش که با حضور مدیران و پیشکسوتان تشکل های اقتصادی کشور برگزار شد، آقایان محسن جمالیان ، سیدمسعودمهدوی و علی اصغرکشتکاران ، بعنوان اعضای هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، حضور داشتند که تندیس و لوح افتخار تشکل برتر درنخستین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی کشور، توسط مهندس محسن جمالیان ، دریافت گردید.

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن دارای 260 عضو فعال می باشد و در سال 1381 تأسیس شده است.

روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن نیز کسب این موفقیت را به اعضای گرانقدر انجمن تبریک و تهنیت عرض می نماید.

در ادامه گزارش تصویری این همایش را از نظر می گذرانید

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت