انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بارگیری ١١٧۶ کشتی حامل محصولات پتروشیمی در سال ٩۴

علی محمد بساق زاده در بیست و ششمین نشست مدیران شرکتهای تولیدی صنعت پتروشیمی با بیان این که پارسال بیش از ٤٦,٤ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شد که این مقدار تولید ٨٠ درصد از ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی را شامل می شود، افزود: این مقدار تولید نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ١٠٠ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از اویل نیوز، علی محمد بساق زاده در بیست و ششمین نشست مدیران شرکتهای تولیدی صنعت پتروشیمی با بیان این که پارسال بیش از ۴۶,۴ میلیون تن محصول پتروشیمی در ایران تولید شد که این مقدار تولید ٨٠ درصد از ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی را شامل می شود، افزود: این مقدار تولید نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ١٠٠ درصد افزایش نشان می دهد.

 

وی گفت: پارسال ١۴,٩۵ میلیون تن فروش داخلی و ١٨.١ میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی صورت گرفته که در بخش داخلی کاهش ١٠ درصدی و در بخش صادرات افزایش ٢٣ درصدی را نسبت به سال ٩٣ شاهد بودیم.

 

رکورد شکنی تولید ١۵ مجتمع پتروشیمی در سال ٩۴

 

بساق زاده اظهارکرد: در سال ٩۴ با توجه به روند بهبود تامین خوراک در صنعت پتروشیمی، ١۵ مجتمع تولیدی رکورد تولید خود را نسبت به سال ٩٣ شکسته اند، به طوری که این مجتمع ها ٩٠ درصد از نظر تناژ بیشتر تولید کرده اند.

 

وی گفت: ایران در سال ٩۴ در زمینه اتیلن، آمونیاک، اوره، متانول، پلی اتیلن، پلی ایتلن سبک و پلی اتیلن سنگین به ترتیب با ظرفیت ٧٧، ٨٢، ٩٢،‌ ٩٩، ٩۴ ، ٩٩ و ٩١ درصد با ظرفیت اسمی خود تولید کرده است که این میزان تولید در بیشتر این محصولات بالاتر از میانگین ظرفیت تولید این محصولات در دنیا بوده است.

 

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در سال ٩۴، ١١ میلیون تن تولید نکردن محصول پتروشیمی در ایران ثبت شده که ۴,٧ میلیون تن آن دلایل فنی دارد.

 

تولید ۵۴,٧ میلیون تن محصول پتروشیمی در سال ٩۵

 

بساق زاده اظهارکرد: براساس برنامه مصوب در سال ٩۴، صنعت پتروشیمی ایران باید ۵٠ میلیون تن تولید محصول می داشت که این میزان به دلائل مختلف از جمله به تولید نرسیدن واحدهایی همچون فاز ٢ پتروشیمی کارون، فاز ٢ پتروشیمی کاویان و پتروشیمی کردستان به رقم ۴۶,۴ میلیون تن رسید. 

 

وی گفت: براساس برنامه مصوب شده امسال، ایران باید ۵۴,٧ میلیون تن محصول پتروشیمی در سال ٩۵ تولید کند که این میزان نسبت به سال ٩۴ هشت میلیون تن بیشتر است که بخش اعظمی از این میزان افزایش تولید باید با استفاده از ظرفیت خالی موجود در صنعت پتروشیمی تولید شود. 

 

بساق زاده میزان تولید سال ٩۵ تا هفدهم اردیبهشت ماه امسال را ۶,٧ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ١٠ درصد رشد داشته است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت