انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بخش خصوصی در تامین پروژه های آبرسانی به کمک دولت آمد

معاون توسعه و برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: امسال بیش از 44 هزار میلیارد ریال برای اجرای 100 پروژه تامین آب شرب توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر قانع روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز بکار پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال افزود: علاوه بر این 16 پروژه با سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد ریالی آماده تحویل به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه اعتبارات محدود دولتی در شرایط اقتصادی فعلی دولت جوابگوی نیاز مالی پروژه های آب و فاضلاب کشور نیست گفت: دولت برای جبران این محدودیت مالی و اعتباری از ظرفیت و توان بخش خصوصی با استفاده از روش های بی اوتی و بی او سود می برد.

او اظهار کرد: 120 طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر 240 هزار میلیارد ریال در کشور در حال اجرا بوده و برای تکمیل 216 طرح نیمه تمام در مناطق مختلف کشور نیز 190 هزار میلیارد ریال نیاز است و این در حالی است که تنها 25 هزار میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

قانع افزود: علاوه بر طرح های آبرسانی شرب شهری برای اجرا و تکمیل یک هزار و 500 مجتمع آبرسانی روستایی که 924 طرح آن هم اکنون در حال اجرا است بیش از 100 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین با اشاره به تخصیص 500 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق ذخایر ارزی کشور به شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: تزریق این اعتبار بخشی از مشکلات پروژه های در حال اجرا و نیمه تمام راحل می کند ولی برای تکمیل تمام پروژه های کشور نیازمند ظرفیت و توان مالی بخش خصوصی هستیم.

او با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال با استفاده از روش بی اوتی و سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می شود افزود: استفاده از طرح بی اوتی که برای اولین بار در استان اردبیل و در خلخال مورد استفاده قرار می گیرد چند سالی است که به کمک تکمیل طرح های آب و فاضلاب کشور آمده و تلاش می کنیم با برداشته شدن تحریم ها از توان سرمایه گذاران خارجی نیز برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب کمک بگیریم.

قانع بیان کرد: طرح های مختلفی با سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد ریالی بر ای واگذاری به شرکت های داخلی و خارجی آماده تحویل به سرمایه گذار بخش خصوصی است.

علی آذرنژاد معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز در این آیین تامین آب سالم و بهداشتی شهر و روستاهای این استان را از اهداف عالی دولت اعلام کرد و گفت: اجرای پروژه تصفیه خانه خلخال به روش بی اوتی برای نخستین بار در استان زمینه ساز سرمایه گذاری های آینده بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب این استان خواهد بود.

پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال با ظرفیت تصفیه 280 لیتر آب در ثانیه و در مجموع شش میلیون متر مکعب آب در سال توسط کنسرسیوم شرکت های خوش نام بخش خصوصی کشور از جمله شرکت جهاد نصر در مدت دو سال اجرا و شرکت سرمایه گذار حق بهره برداری و فروش 20 ساله آب تولیدی آن را خواهد داشت.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت