انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

بهره برداری از 7 طرح جدید پتروشیمی در سال 96

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افتتاح 6 طرح جدید پتروشیمی در سال 95، اعلام کرد: سال آینده هم دست کم هفت طرح جدید پتروشیمی در صنایع پتروشیمی مورد بهره برداری رسمی قرار خواهند گرفت.

علی محمد بساق زاده درباره مهمترین طرح های آماده افتتاح صنعت پتروشیمی در سال 966، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 طرح جدید در صنعت پتروشیمی به طور رسمی افتتاح شدند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون واحد اسیدسولفوریک پتروشیمی ارومیه، واحدهای پلی اتیلن سبک و سنگین خطی پتروشیمی مهاباد و لرستان، واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی مرودشت شیراز، فاز 2 پتروشیمی کارون و پتروشیمی تخت جمشید به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفتند، تصریح کرد: در مجموع حدود سه میلیون و 100 هزار تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری کشور افزوده شد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه نیمه اول سال آینده هم دست کم هفت طرح جدید صنعت پتروشیمی آماده بهره برداری و افتتاح رسمی خواهند شد، افزود: بر این اساس واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی کردستان با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن، فاز سوم پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 755 هزار تن اوره و آمونیاک، پتروشیمی متانول کاوه با ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون و 365 هزار تن راه اندازی خواهند شد.

این مقام مسئول، ادامه داد: علاوه بر این، چهار طرح جدید دیگر شامل واحد اتیلن گلایکول پتروشیمی مروارید با ظرفیت تولید سالانه 550 هزار تن، واحد پلی استایرن انبساطی پتروشیمی انتخاب با ظرفیت 250 هزار تن، پتروشیمی تخت جمشید پارس و فاز دوم پتروشیمی کاویان با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن به بهره برداری رسمی خواهند رسید.

گفتنی است، هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به حدود 62 میلیون تن در سال رسیده که پیش بینی می شود در صورت تحقق برنامه‌های در دست اجرا تا پایان برنامه ششم توسعه این ظرفیت به بیش از 120 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت