انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تجهیز بیش از 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی به سیستم های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از 55 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

اسمعیل کریم زاده افزود: کل سیستم های نوین آبیاری اجرا شده در سطح استان  55 هزار و 412 هکتار بوده که سهم ارومیه از این طرح های اجرا شده تاکنون 4هزار و 474 هکتار است.

وی تصریح کرد: طرح های عملیاتی به تفکیک شامل 12 هزار و 735 هکتار قطره ای،184 هکتار کم فشار ،42 هزار و 493 هکتار بارانی بوده و طرح های اجرا شده در اراضی پایاب سدها (شبکه آبیاری زهکشی)شامل 22000 هکتار بارانی و قطره ای است.

کریم زاده در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به این طرح ها افزود: اعتبارات تخصیصی از سال 95 تاکنون شامل 885 میلیارد ریال از محل اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات سال 95 بود و 200 میلیارد ریال از اعتبار از محل اعتبارات سال 96 بوده است.

وی ادامه داد: به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار سالانه به میزان 4400 متر مکعب آب صرفه جویی می شود، لذا میزان کل آب صرفه جویی شده 340 میلیون و 612 هزار و800 متر مکعب خواهد بود.

کریم زاده به مزایا و معایب آبیاری تحت فشار قطره ای اشاره کرد و گفت: افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت و بهره برداری راحت تر از آبیاری در مقایسه با آبیاری سنتی و افزایش میزان محصول به ازای واحد سطح در مقایسه با آبیاری سنتی از مزایای این طرح و هزینه اولیه بالای اجرا این سیستم تنها عیب سیستم مذکور است

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت