انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تخصیص ۹۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای ۵۷ پروژه آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۹۴۲ میلیارد ریال اعتبار به این شرکت برای اجرای ۲۶ طرح در قالب ۵۷ پروژه تخصیص یافت.

به گزارش ایپفا، علی لطفی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‎ای به شتاب طرح‌ها و فعالیت‌های بخش آب داده است، اظهار داشت: امسال حدود 942 میلیارد ریال اعتبار به شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه وبویراحمد افزود: این اعتبار از محل منابع اعتبارات عمومی دولت برای حدود 26 طرح، شامل هفت طرح ملی و 19 طرح استانی که در قالب 57 پروژه تعریف شده مصوب شد که نسبت به اعتبارات سال  گذشته رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار مورد نیاز طرح‌ها از سایر منابع مالی در دستور کار این شرکت قرار دارد، گفت: تامین اعتبار  از فاینانس، BOT و BOO از طریق بانک‌های سپه و پارسیان و فاینانس داخلی تأمین لوله برخی طرح‌های عمرانی در دست اقدام بوده که مراحل تایید نهایی آن در مراجع قانونی در حال طی شدن است.

لطفی طرح‌های جدید شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد که در راستای بهره‌برداری مطلوب از منابع آب و خاک و توسعه استان شامل طرح تأمین آب به اراضی دشت امامزاده جعفر(ع) و ماهور باشت، پروژه آبرسانی به اراضی دهدشت غربی، پروژه سد تنگ سرخ، پروژه آبرسانی به لیکک، پروژه ساماندهی رودخانه باشت، پروژه ساماندهی رودخانه دیل و سد کوثر و شبکه آبیاری و زهکشی لیشتر و خیرآباد عنوان کرد.

وی در رابطه با طرح تامین آب به اراضی دشت امامزاده جعفر(ع) و ماهور باشت، ابراز کرد: این طرح با هدف تامین آب بیش از 3500 هکتار از اراضی منطقه آغاز شده که شامل بند آبگیر، کانال انحراف، استخر رسوبگیر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت2.1 متر مکعب در ثانیه، خط لوله فلزی به طول 7کیلومتر، خط لوله GRP به طول 45کیلومتر، لوله پلی اتیلن به طول 10 کیلومتر ومخزن ده هزار متر مکعبی است.

لطفی پیشرفت فیزیکی طرح تامین آب به اراضی دشت امامزاده جعفر (ع) را 95 درصد عنوان کرد و افزود: این طرح با حضور مقامات کشوری در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح، 3500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه، با پمپاژ سالانه 35 میلیون متر مکعب آب، از این نعمت الهی بهره مند خواهد شد و همچنین بیش از 1500 نفر اشتغال در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد هزینه اجرایی این طرح را بیش از 840 میلیارد ریال برآورد کرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت