انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تصویب آیین‌نامه ساخت واحدهای میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی با رویکرد آمایش سرزمین

سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه ساخت واحدهای میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای انتقال پروپلین داخلی به مناطق مختلف کشور با رویکرد آمایش سرزمینی تصویب شد و این طرح سبب رونق در بسیاری از مناطق کشور و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز در نشست خبری (سه‌شنبه، ۱۹ اسفندماه)، با اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد در خصوص آئین نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای انتقال پروپلین گفت: این آیین‌نامه ساخت واحدهای میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای انتقال پروپلین داخلی به مناطق مختلف کشور با رویکرد آمایش سرزمینی تصویب شد.

وی با بیان اینکه این طرح سبب رونق در بسیاری از مناطق کشور و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از محل منابع داخلی برای ساخت زیرساخت‌ها و تاسیسات در این بخش سرمایه گذاری می‌کند.

سخنگوی دولت درباره وضع آزادسازی منابع ارزی ایران در کشور عراق و ساز و کار آن تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی نشست‌های متعددی را با مقام‌های عراقی و بانک مرکزی عراق برگزار و درباره سازوکارهای مناسب استفاده از منابع موجود که دولت آمریکا تاکنون مانع برداشت این منابع شده بود، با طرف‌های عراقی تفاهم کرده است.

ربیعی عنوان کرد: مقرر شد این منابع با توجه به مصارف و نیازهای کشور مورد استفاده قرار گیرد. اقدام‌هایی در این زمینه انجام شده که نیاز به شتاب بیشتری دارد که هنوز در مراحل ابتدایی است.

تسهیل مسیر توسعه طرح های تولید پروپیلن

بر اساس این گزارش، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در گفتگویی با بیان این که برای اجرایی شدن این طرح ها لازم بود مسیر توسعه تسهیل و هموار شود گفت : با آیین نامه های فوق عملا این بستر فراهم شده است و طرح های تولید پروپیلن که در پارک پروپیلن عسلویه طراحی شده و خوشبختانه موافقت نامه اولیه طرح های آن هم از سوی وزارت نفت صادر شده است به سمت اجرایی شدن خواهند رفت.

 وی افزود: از سوی دیگر با توجه به لزوم توجه به توسعه متوازن و آمایش سرزمینی در حوزه صنعت پتروشیمی، با صدور این مصوبه از سوی هیئت دولت، طرح های پایین دست پروپیلن در مناطق داخلی کشور قابل توسعه خواهند بود و به بازار هدف که همان بنگاه های کوچک و متوسط هستند نزدیک خواهند شد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت