انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

توسعه متوازن صنعت پتروشیمی گامی برای تکمیل زنجیره ارزش

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:ساخت و تکمیل طرح های توسعه ای پتروشیمی با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می تواند به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی ایران منجر شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید برروند مطلوب توسعه صنعت پتروشیمی در کشوراظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه ویژه ای قرار دارد و در این مسیر تولیدی شدن طرح های جدید و نیزساخت واحد های پایین دستی درکنارآنها میتواند منجربه تولید محصولات نهایی و در نتیجه با رفتن ارزش افزوده در تولید شود.
علی محمد بساق زاده افزود: امروزصنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری ازدانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان و کارکنان متخصص و کارآمد خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید و با توجه به برنامه های پیش بینی شده در راستای این صنعت ارزش آفرین قرار است که تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل شود و اکنون باید با همدلی و همکاری برای تحقق برنامه ریزی های انجام شده تلاش کنیم.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: سیاست وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی است.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پتروشیمی امروزدرمسیر پیشرفت قرار گرفته است و این صنعت پیشرو همگام با سرمایه گذاری های جدید می تواند با مشارکت بخش خصوصی ، بازار سرمایه و نظام بانکی کشور با شتاب بیشتری برای تحقق اهداف خود حرکت کند .
وی افزود: برای تحقق اهداف خود در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند تا ایران در افق 1404 به قدرت نخست منطقه در صنعت پتروشیمی تبدیل شود.
بساق زاده با تاکید بر این که تعامل میان بخش های بالادستی و میان دستی می تواند منجر به توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی شود، گفت: تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری برای متنوع سازی محصولات تولید شده در این بخش می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش های فعال در صنایع تکمیلی فراهم کند.
وی با بیان این که امروز عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی درحال فعالیت هستند و طرح های توسعه ای پتروشیمی در بسیاری از استان های کشور در حال تکمیل و راه اندازی است، گفت: با تولیدی شدن این مجتمع ها زنجیره تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: مجتمع های پتروشیمی ایران با تولید محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه عرضه ها از سوی مجتمع های پتروشیمی با توجه به نیازهای بازار در حالت تعادل قرار دارد و مشکل خاصی در تامین نیاز بازارهای داخلی وجود ندارد.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تمام زیر ساخت ها برای تحقق جهش دوم در این صنعت وجود دارد و اکنون مسیر توسعه این صنعت هموارتر از گذشته در حال انجام است.

 

 به نقل از نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت