انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تولید پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام از یک میلیون تن گذشت

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: تولید پلی‌اتیلن سنگین در گرید‌های مختلف از مرز یک میلیون تن گذشت.

آرش خزایی رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار داشت: کسب این موفقیت ارزشمند حاصل خودباوری، تلاش و دانش متخصصان و فرزندان این مرز و بوم و نتیجه‌ی کوشش و تعهد در جهت تحقق شعار “جهش تولید” بوده است.
وی با بیان اینکه واحد HDPE در سال ۹۳ با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، افزود: ظرفیت تولید در این واحد ۳۰۰ هزار تن در سال و ۴۰ تن در ساعت است که با راه‌اندازی الفین این میزان به ۴۵۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کرده است.
وی به راه‌اندازی الفین و تولید ۷۵۰ هزار تن محصول در سال شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اشاره داشت و ادامه داد: راه اندازی دو واحد الفین و شیرین‌سازی با دستان پرتوان متخصصان داخلی و بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفت.
خزایی افزود: با احداث صنایع تکمیلی در پایین‌دست پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد.
وی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما ۹۰ و پیمانکاری را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: الفین سیزدهم تنها واحد الفین در کشور است که توسط فرزندان شایسته‌ بومی و داخلی و بدون حضور خارجی‌ها راه‌اندازی شده است.
رئیس واحد HD مجتمع پتروشیمی ایلام نیز گفت: از سال ۹۲ که واحد HDPE وارد مدار تولید شده تا ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ ، بیش از یک میلیون و ۴۱ هزار تن محصول تولید شده است.
رضا کاکایی ظرفیت دریافت خوراک را ۴۰ تن در ساعت عنوان کرد و ادامه داد: با همت همکاران واحد HD رکورد اخذ خوراک به میزان ۴۱ تن در ساعت نیز ثبت شده است.
وی به ثبت رکورد ۱۲۰ روز تولید پایدار بدون وقفه پلی‌اتیلن سنگین در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: از فروردین امسال تا امروز ۱۳۳ هزار تن محصول در گریدهای فیلم، لوله، تزریقی و بادی تولید شده است.

منبع: نیپنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت