انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ثبت رکوردی تازه در تولید و صادرات پتروشیمی امیرکبیر

پتروشیمی امیرکبیر در سه ماه نخست ۱۴۰۰ افزون بر ثبت رکورد تازه تولید و فروش صادراتی، رشد ۳۱۲ درصدی سود خالص را در کارنامه خود ثبت کرد.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر با انتشار گزارش عملکرد شرکت در سه ماه نخست ۱۴۰۰ اعلام کرد: براساس گزارش صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای سه ماه منتهی به خردادماه امسال، سود خالص اعلام‌شده پتروشیمی امیرکبیر ۱۰،۷۵۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ( ۲،۶۱۰میلیارد ریال) ۳۱۲ درصد افزایش داشته و سود خالص در ازای هر سهم نیز برابر با ۲،۹۸۶ ریال ثبت شده است.

ثبت رکورد فروش صادراتی و پلیمری

پتروشیمی امیرکبیر همچنین در بخش فروش در این سه ماه ۵۷،۲۹۹ میلیارد ریال درآمد داشته است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

محصولات پلیمری پتروشیمی امیرکبیر که بیشترین ارزش افزوده و درآمد را ایجاد می‌کنند با فروش ۱۶۶،۵۹۰ تن افزون بر تحقق ۱۱۲ درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده، ۶ درصد نیز نسبت به دوره مشابه پارسال روند افزایشی داشته است و بالاترین رکورد فروش پلیمری طی دوره مشابه در همه سال‌های گذشته را به‌دست آورده‌اند.

فروش صادراتی محصولات پتروشیمی امیرکبیر نیز  ۱۰۴،۹۸۵ تن افزون بر تحقق ۱۴۳ درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده، ۲۲ درصد نیز نسبت به دوره مشابه پارسال روند افزایشی داشته و بالاترین رکورد فروش صادراتی طی دوره مورد بررسی در همه سال‌های گذشته را داشته است.

ثبت رکورد تولید کل

پتروشیمی امیرکبیر با ثبت تولید ۴۲۷،۸۴۲ تن انواع محصول نسبت به دوره مشابه پارسال ۱۳ درصد روند افزایشی داشته و شایان ذکر است که این واحدها با تولید این تناژ موفق شده‌اند بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری در سه ماه نخست سال را در دوره مود بررسی در همه سال‌های گذشته ثبت کنند.

رکورد تولیدات پلیمری

واحدهای پلیمری شرکت که بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می‌کنند با تولید ۱۹۲،۶۱۹ تن افزون بر افزایش ۳۰ درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده، ۲۵ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال روند افزایشی را نشان می‌دهند. این واحدها با تولید این تناژ موفق شده‌اند بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری در سه ماه نخست سال را در دوره مورد بررسی در همه سال‌های گذشته ثبت کنند.

رکورد تولید پلی‌اتیلن سنگین

براساس این گزارش، واحد پلی‌اتیلن سنگین (HD) پتروشیمی امیرکبیر با تولید ۳۹،۴۴۵ تن افزون بر محقق کردن ۱۰۰ درصد برنامه پیش‌بینی‌شده، ۲۵ درصد بیشتر از برنامه تولید داشته است که افزون بر افزایش ۱۴ درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه پارسال توانسته نسبت به دوره مشابه سال‌های گذشته بیشترین رقم تولید و رکورد تازه طی دوره را برای نخستین بار ثبت کند.

رکورد تولید پلی‌اتیلن سبک

واحد پلی‌اتیلن سبک (LDPE) با تولید ۷۶،۹۵۴ تن تولید افزون بر محقق کردن ۱۳۲ درصد برنامه پیش‌بینی‌شده توانسته رشد ۷۴ درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه پارسال را داشته باشد که نسبت به دوره مشابه سال‌های گذشته بیشترین رقم تولید و رکورد در این دوره را برای نخستین بار ثبت کرده است.

رکورد خوراک دریافتی

پتروشیمی امیرکبیر با دریافت ۳۳۳،۵۰۱ تن انواع خوراک گازی و مایع توانسته، ۱۱۷ درصد برنامه پیش‌بینی‌شده خود را محقق کند که با مشاهده روند دریافت خوراک طی دوره‌های مشابه در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ رکورد بالاترین مقدار دریافت را ثبت کرده است.

۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه؛ زیرمجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت