انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

درخواست تعدیل در قراردادهای اعضای انجمن

در پی افزایش بی سابقه نرخ قیمت پایه مواداولیه پتروشیمی ، مهندس بیوک صحاف امین طی نامه ای به دکترنوبخت ، خواستار تعدیل در قراردادهای دولتی اعضای انجمن گردید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، مهندس صحاف امین رییس هیأت مدیره انجمن ضمن اشاره به افزایش 53درصدی نرخ قیمت پایه مواداولیه پتروشیمی ها در شش ماه گذشته و با اشاره به قراردادهای سه تا شش ماهه اعضای انجمن با ارگان های دولتی از قبیل شرکت گاز، آب و فاضلاب و آب وخاک جهادکشاورزی و عدم لحاظ تعدیل قیمت در این قراردادها را موجب ضرر و زیان کارخانجات تولیدی برشمرده است .

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

سازمان برنامه و بودجه کشور

ریاست محترم – جناب آقای دکتر نوبخت

 

احتراما به استحضار می رساند شرکت های تابعه این انجمن در کلیه مناقضات شرکت های آب و فاضلاب ، شرکت های گاز و اداره آب و خاک استان های مختلف کشور شرکت نموده و در پروژه های عمرانی کشور مشارکت دارند .

همانطوریکه استحضار دارند مواد اولیه این شرکت ها از طریق سارمان بورس کالا کشور با قیمت های پایه اعلامی شرکت صنایع پتروشیمی ایران و بر اساس ارز نیمایی و هر هفته اعلام می گردد. بر اساس جداول پیوست قیمت های محاسبه شده بر اساس نرخ دلار نیمایی پایه مواد اولیه شرکت های تولیدی از اول سال جاری تاکنون میزان 53 درصد افزایش یافته است . از طرفی قراردادهای منعقده در مناقصات شرکت های آب و فاضلاب و شرکت گاز و ادارات آب و خاک بدون تعدیل با کارخانجات تولیدی عضو این انجمن منعقد می گردد . نظر به اینکه مدت زمان قرارداد ها حداقل 3 تا 6 ماه بوده و لذا در شش ماه اول سال تعدادی زیادی از واحد های تولیدی دچار ضرر و زیان هنگفتی گردیدند و ادامه این وضع ممکن نمی باشد .

لذا از آنجائیکه نظر آن سازمان حفظ اشتغال و افزایش تولید داخلی می باشد استدعا دارد دستور فرمایند بررسی و تعدیل لازم جهت قراردادهای فیما بین واحدهای تولیدی و ادارات دولتی با عنوان پروژ های عمرانی لحاظ گردد تا واحدهای تولیدی با حفظ اشتغال بتوانند نسبت به تامین احتیاجات پروژه های دولتی اقدام نمایند .

به پیوست گزارش افزایش قیمت مواد اولیه لوله های پلی اتیلنی بین اولین عرضه در سال 99 و آخرین عرضه در هفته گذشته خدمت جنابعالی تقدیم می گردد.

 

با تقدیم احترام

                                                                                               بیوک صحاف امین – رئیس هیئت مدیره

 همچنین گزارش افزایش قیمت مواد اولیه لوله های پلی اتیلنی بین اولین عرضه در سال 99 و آخرین عرضه در هفته گذشته را می توانید در ادامه مطالعه نمایید:

آمار معاملات فروردین 99
آمار معاملات هفته سوم شهریور99

در این تحلیل دو ماده CRP100N پتروشیمی جم و CRP100B پتروشیمی شازند بعلت عرضه های متوالی و تقاضای بازار مورد بررسی قرار گرفته است که در مورد مواد مشابه هم همین تحلیل صادق می باشد .

اولین عرضه پلی اتیلن پایپ گرید CRP100B در سال 99 در تاریخ 10/01/99 با قیمت پایه هر کیلوگرم  119،917 ریال و بدون رقابت در بورس عرضه و فروخته شده است . اولین عرضه پلی اتیلن پایپ گرید CRP100N با قیمت پایه 111،097 ریال و بدون رقابت در بورس عرضه و فروخته شده است . نرخ ارز دلار نیمایی در این عرضه 136،292 ریال بوده است .

آخرین عرضه پلی اتیلن پایپ گرید CRP100B در سال 99 در تاریخ 18/06/99 با قیمت پایه هر کیلوگرم 197،876 ریال و بدون رقابت در بورس عرضه و فروخته شده است . آخرین عرضه پلی اتیلن پایپ گرید CRP100N با قیمت پایه 192،526 ریال و بدون رقابت در بورس عرضه و فروخته شده است . نرخ ارز دلار نیمایی در این عرضه 209،347 ریال بوده است .

همانطور که مشاهده می فرمایید نرخ ارز دلار نیمایی در این مدت حدود 53 درصد ، مواد CRP100B در این مدت حدود 65 درصد و مواد CRP100N در این مدت 73 درصد افزایش قیمت داشته اند .

همچنین برای هر کیلو مواد اولیه می بایست در حاضر بطور متوسط 4،000 ریال برای هزینه حمل درنظر گرفت که این مبلغ در ابتدای سال 2،500 ریال برای هر کیلو بوده است که بعلت افزایش هزینه های حمل در این مدت بوده است . 9 درصد ارزش افزوده هم به قیمت های فوق اضافه می شوند

پایان خبر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت