انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دستور وزیر صمت برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌ تعطیل / پایش اولیه ظرف سه هفته آینده در کشور انجام خواهد شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستور وزیر صمت برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل خبر داد و گفت: امسال برنامه فعالسازی دو هزار واحد صنعتی تدارک دیده شده که بر این اساس قرار است ظرف دو تا سه هفته آینده، فهرست واحدهای واجد شرایط با اولویت طرح‌های اشتغالزا، استخراج گردد.

مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، با اشاره به دستور وزیر صمت مبنی بر پایش سریع واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در کشور گفت: یکی از پروژه‌هایی که ظرف سه سال گذشته یعنی از سال ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ در این وزارتخانه به اجرا درآمد و همچنان ادامه دارد، پایش واحدهای صنعتی و فعال‌سازی واحد راکد و نیمه‌تعطیل است که البته متولی اجرای این پروژه نیز، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور تعیین گردید.

وی افزود: بر این اساس، امسال برنامه فعال‌سازی ۲ هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل طراحی شده است؛ ضمن اینکه در مجموع سال گذشته نیز، ۲۱۰۰ واحد داخل شهرک‌های صنعتی و بیرون آنها فعال شده‌اند.

به گفته صادقی نیارکی، موضوعی که مورد تاکید وزیر صمت قرار گرفته این است که ارزیابی سریعی از ۱۳هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان‌ها ظرف حداکثر سه هفته آینده انجام شده و دلایل عدم فعالیت آنها نیز استخراج گردد.

معاون وزیر صمت گفت: بر این اساس قرار است پس از پایش و استخراج اطلاعات این واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل، راهکارهایی برای فعال‌سازی مجدد آنها استخراج شده و در فاز بعدی، عارضه‌یابی عمیق‌تری صورت گیرد تا بر اساس ورودی‌های فاز اول، بتوان ارزیابی مشخص‌تری را انجام داد.

صادقی نیارکی گفت: بعد از اجرای این مراحل، آن دسته از واحدهایی که اشتغالزایی بیشتری خواهند داشت برای احیا در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: اولویت به طور قطع با واحدهای اشتغالزا خواهد بود تا بتوان نیروی کار بیشتری جذب کرد.

منبع:اقتصادآنلاین

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت