انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دهمین نمایشگاه ساختمان ترکمنستان برگزار می شود

دهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ترکمنستان، شهریور 1395 در مرکز نمایشگاه ها و کنگره های بین المللی عشق آباد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، دهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان ترکمنستان ، 6 الی 8 شهریورماه 1395 در مرکز نمایشگاه ها و کنگره های بین المللی عشق آباد برگزار می شود.

شایان ذکر است که این نمایشگاه در فضایی به وسعت 13000 متر مربع و با حمایت وزارت ساخت و ساز ترکمنستان، اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان و با حضور کشورهای ترکمنستان، ترکیه، چین، ایران، روسیه، ایتالیا، فرانسه، بلاروس، ژاپن، آلمان، یونان، قزاقستان، آذربایجان، فنلاند، آمریکا، امارات متحده عربی، اکراین و … برگزار می گردد و البته در دوره گذشته پاویون ایران بزرگترین بخش این نمایشگاه بوده است.

این نمایشگاه نه تنها به عنوان یک نقطه عطف در صنعت ساخت و ساز ترکمنستان محسوب می گردد بلکه به عنوان یک انجمن بین المللی در این صنعت به رسمیت شناخته شده است. همچنین یک پلت فرم کذاکره برای شرکت های ساخت و ساز برجسته داخلی و بین المللی می باشد.

چرا ترکمنستان؟


ترکمنستان کشوری در آسیای میانه است که از جنوب با ایران و افغانستان همسایه می باشد و با ایران 992 کیلومتر مرز مشترک دارد. جمعیت این کشور بالغ بر 5 میلیون نفر بوده و شاهراه ورود ایران به آسیای میانه محسوب می گردد.

این کشور که اکنون دومین صادرکننده گاز جهان محسوب می شود دارای تنخواه هزینه های جاری کشور جهت ساخت و ساز می باشد و از این رو ترکمنستان دارای پروژه های متعدد ساخت و ساز با سرمایه کافی و یک فرصت برای تجار و بازرگانان ایرانی محسوب می گردد. یکی از بازارهای دست نخورده با ارائه میلیاردها دلار پروژه های ساختمانی و زیربنایی می باشد که پیش بینی شده تا سال 2030 بازسازی خواهد شد.

پروژه بندر جدید با هدف تبدیل شدن به مرکز تدارکات آسیای مرکزی در حال اجرا می باشد؛ در حال حاضر ترکمنستان 32 میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد که سرمایه گذاری آن تا برگزاری بازیهای المپیک آسیایی 2017 ادامه خواهد داشت.

اقلام صادراتی ایران به ترکمنستان:

بیشترین صادرات ایران به ترکمنستان را مواد غذایی، سیمان پورتلند (به استثناء سفید)، رنگ و پلیمرهای سنتیتیک، کاشی و سرامیک، محصولات آهن و فولاد، شیشه فلوت، سنگ خارا، ماشین آلات، فلز و محصولات فلزی، لوله و پروفیل، اسکلت و قطعات اسکلت، لوازم خانگی، مواد مصرفی از آسفالت، در پوشش سقف، نما، کف، دیوار، پی، استخر، تأسیسات، لوازم برقی، وسایل نقلیه، محصولات صنایع سبک، تجهیزات، محصولات شیمیایی و غیره تشکیل می دهد.

اقتصاد ایران به عنوان یکی از کشورهای همسایه همواره از این امکان بهره مند بوده است تا از مزیت نزدیکی به بازار این کشور استفاده کرده و محصولات خود را در این بازار عرضه نماید.

این کشور به دلیل راه نداشتن به دریای آزاد مجبور است تا نیازهای خود را از طریق مرزهای زمینی و کشورهای همسایه تأمین نماید. بنابراین دسترسی به چندین مرز مشترک جهت تردد و رفت و آمد و طی مشافت چندساعته زمینی جهت دسترسی به شهر عشق آباد و آسانی حمل و نقل کالا می توان از آن به عنوان یک فرصت ایده آل تجاری نام برد.

رشد اقتصادی این کشور سرعت بالایی دار. گفتنی است ایران چهار مزر رسمی با ترکمنستان دارد که 3 مرز لطف آباد، باجگیران و سرخس در خراسان رضوی واقع شده اند. مرز سرخس نقطه اتصال ریلی ایران با آسیای میانه بوده و باجگیران نزدیکترین مرز به پایتت ترکمنستان است که در نتیجه این موارد امتیازات بسیار ویژه و منحصر به فرد خراسان رضوی است.

بخش های اصلی نمایشگاه:

مصالح ساختمانی، ماشین آلات ساخت و ساز، ابزار آلات، سازه و سقف، نما، عایق، درب های اتوماتیک، محوطه سازی، پیمانکاران، سازه های پیش ساخته، فولاد، گیتز، برق و روشنایی، آسانسور، نرم افزار، اتوماسیون، شیشه، درب و پنجره، انواع پوشش ها، آفتابگیر و … .

همچنین علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند با شماره 09120981985 (خانم شاهرودی) تماس بگیرند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت