انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دویست میلیون دلار رقابت در بورس کالا

دیدار نوروزی انجمن ملی پلاستیک ، با حضور جمعی اعضای تشکل های این حوزه و پیشکسوتان و صنعتگران صنایع تکمیلی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن ، روز گذشته دیدار نوروزی انجمن ملی پلاستیک ، با حضور جمعی اعضای تشکل های این حوزه و پیشکسوتان و صنعتگران صنایع تکمیلی در اتاق بازرگانی ایران از ساعت 17 الی 19 برگزارگردید.

در این دیدار که به میزبانی انجمن ملی پلاستیک برگزار شد ، گزارشی در خصوص فعالیت های نمایشگاهی ، پژوهشی و آموزشی انجمن توسط دبیرانجمن ملی ارائه گردید و همچنین توضیحاتی در خصوص اهداف  همایش چشم انداز اقتصاد صنعت پلاستیک در سال ۹۸ توسط یکی از اعضای هیأت مدیره انجمن ملی ارائه گردید.

اما در ابتدای این دیدار مهندس بیوک صحاف امین ، رییس هیأت مدیره انجمن ملی پلاستیک و انجمن تولیدکنندگان  لوله و اتصالات پلی اتیلن ، ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تبریک سال جدید گفت : صنعت پلاستیک در کشور ما دارای جایگاه والایی است و امیدواریم که در سال جاری با کمک تشکل های این بخش ، بتوانیم گامی استوار در راستای اعتلای این صنعت برداریم.
رییس هیأت مدیره انجمن ملی پلاستیک درگزارشی از وضعیت تأمین مواد اولیه توسط صنعتگران در سال گذشته ، گفت:
در سال گذشته حدود سه میلیون وصد و شصت هزار تن مواد اولیه توسط تولیدکنندگان صنایع تکمیلی از پتروشیمی ها خریداری شده است و از این میزان بخشی ازآن بر اساس قیمت های پایه خریداری شده و در اکثر گریدها رقابت چندانی در بورس کالا انجام نشده است ولیکن با کمک کمیسیون بازرگانی انجمن ملی پلاستیک ، آماری از میزان رقابت های شکل گرفته در بورس کالا در بیست و چند گرید رقابت شده  را محاسبه کردیم و از این طریق مشخص گردید که در سال گذشته جمعا دوهزار و هفتصد و هفده میلیارد تومان بر سر خرید مواد اولیه در بورس کالا رقابت انجام شده است ، به عبارت دقیق تر این مقدار پول اضافه بر قیمت پایه بین المللی مواد اولیه به پتروشیمی ها پرداخت شده است و این مبلغ را اگر به قیمت دلارامروز تبدیل کنیم ، مشخصا می بینیم که دویست میلیون دلار حجم این رقابت ها بوده است.

وی افزود: جناب آقای دکتر سحرناز امروز مطالب خوبی از صادرات رابیان کردند  و به حقیقت این تنها راه حل برون رفت از رکود برای صنایع تکمیلی می باشد، اما سوال بنده این است که با توجه به این حجم از پول اضافی که بابت خرید مواد اولیه پرداخت شده است ، در بیرون مرزها و سایر کشورهای منطقه چگونه می توان رقابت کرد؟! و بنظر بنده اهالی صنعت پلاستیک باید به این موضوع جدی فکر کند.

مهندس صحاف امین در ادامه گفت: با دویست میلیون دلاری که صرف رقابت در بورس کالا شده است، با قیمت متوسط 1100دلاری که برای مواداولیه وجود دارد ، اگرمی توانستیم مواد را از خارج وارد کنیم ، امروز حدود دویست هزارتن مواد خارجی وارد کرده بودیم و باید دقت کنید که با این مبلغ ، اضافه تر از آن چیزی که درداخل مواد تهیه کردیم ، می توانستیم حدود دویست هزار تن مواد خارجی داشته باشیم و این موضوع کمک می کرد که بهای تولیدات ما پایین تر باشد و وقتی که بهای تولیدات ما پایین تر بود ، می توانستیم صادرات بیشتری داشته باشیم و این درحالی است که بخش صنایع تکمیلی در سال 97 یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار صادرات داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بنده همه این موضوعات را در جلسات مختلف با معاونت محترم وزیر صنعت و در بخش اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم اگر قرار است بدون سقف مشخصی رقابت انجام شود، مبالغ حاصل از رقابت باید در صندوقی دیگر ذخیره گردد و مشخص کنید که پتروشیمی ها یا نمی توانند مواد را تولیدکنند یا نمی خواهند که اصلا تولید داشته باشد و نتیجتا با همان مبلغ حاصل از رقابت بتوانیم مواد خارجی وارد کنیم که در نتیجه بازار به حالت عادی خود بازگردد و بازار از رکود حاکم ، خارج شود.

وی در پایان گفت : ما در حال حاضر براین مطلب متمرکز شدیم و دوستانی که امروز در این جمع صمیمی حضور دارند همگی اهل فن هستند و امیدوارم که اعضای هیأت مدیره انجمن خود را در این راستا یاری نمایند تا بتوانیم گامی موثر برای آینده این صنعت بردا شته و نیاز کشور را در بخش صنایع پلاستیک تأمین نموده و همچنین در بخش صادرات نیز بتوانیم موفقیت چشمگیری کسب نماییم.

در ادامه گزارش تصویری این دیدار را از نظر می گذرانید:

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت