انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رئیس سازمان جهاد کشاورزی: دولت یازدهم7350 هکتار آبیاری نوین در کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت که دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر هفت هزار و350هکتار آبیاری نوین در این استان اجرا کرده است.

جعفر گوهرگانی اظهارداشت که هم اینک 28هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به آبیاری نوین مجهز شده است.

وی افزود : آبیاری های نوین به شکل تحت فشار و به 2روش آبیاری قطره ای و بارانی انجام می شود و بهره وری آبیاری بارانی تا 70 درصد و آبیاری قطره ای تا 95 درصد صرفه جویی می شود. 
در آبیاری معمولی در هر هکتار 10 هزار مترمکعب آب مصرف می شود اما با اصلاح روشهای آبیاری و استفاده از اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار حدود سه هزار و 500 مترمکعب آب صرفه جویی می شود. 
گوهرگانی همچنین بیان کرد که برای اجرای این طرح ها افزون بر 735میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد که کار اجرای سیستم های نوین آبیاری در 2هزار هکتار از زمینهای این استان در دست اجراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت اجرای طرحهای آبیاری نوین با استفاده بجا و متعادل از این مایع حیاتی به ویژه در شرایط کم بارشی و خشکسالی اشاره کرد و افزود که اجرای هفت هزار و 350هکتار آبیاری نوین در سه سال اخیر در این استان 25میلیون و 725هزار مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب را در برداشته است.
گوهرگانی افزایش راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش علفهای هرز، بهبود کمی و کیفی در تولید محصول، افزایش بهره وری، امکان همزمان آبیاری و کود دهی را از مزایای آبیاری قطره ای بیان کرد و گفت: با اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار حدود سه هزار و 500 مترمکعب آب صرفه جویی می شود. 
وی با بیان اینکه در آبیاری معمولی در هر هکتار 10 هزار مترمکعب آب مصرف می شود، افزود: کشاورزان با اصلاح روشهای آبیاری و استفاده از روشهای نوین در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت