انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رشد قیمت‌های پایه در بازار پتروشیمی‌ها

جریان کلی حاکم بر قیمت‌های محصولات پتروشیمی در بورس کالا حکایت از شتاب نوسان قیمت‌ها برای صعود دارد. افزایش ۸۹/ ۳درصدی قیمت مبنای ارز همسو با نرخ‌های جهانی افزایشی محصولات پتروشیمیایی و پلیمری نیرو محرکه این شتاب بود و اثر قدرتمند خود را بر قیمت‌های پایه این هفته برجای گذاشت.

ردپای رشد قیمت‌های جهانی و نرخ ارز، سبز پوش شدن عموم قیمت‌های پایه محصولات پلیمری و پتروشیمیایی‌ها در بورس کالا را رقم زد. بررسی قیمت کلیه محصولات پلیمری رشد حدود ۳ تا ۸ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین افزایش قیمت در بین این محصولات مربوط به پلی‌پروپیلن نساجی است که با ثبت رشد ۶۷/ ۸درصدی بیشترین افزایش نرخ را از آن خود کرد. پس از آن دو محصول پلی‌اتیلن سنگین فیلم و پلی پروپیلن شیمیایی در رده‌های بعدی افزایش قیمت‌ها قرار گرفتند. در این بین هر چهار گرید پلی اتیلن ترفتالات با ۸۹/ ۳درصد تغییر، کمترین افزایش نرخ را ثبت کردند. اوضاع غالب حاکم بر محصولات شیمیایی نیز روند صعودی قیمت‌ها را آشکار می‌کند. مقایسه تغییرات نرخ در بین محصولات پلیمری و شیمیایی، دامنه نوسان بیشتری را برای گروه پتروشیمیایی‌ها نسبت به محصولات پلیمری نشان می‌دهد به‌طوری که قیمت محصولات پتروشیمیایی از یک درصد تا ۲۵ درصد به شکل پراکنده افزایش قیمت داشته و حتی در تعداد اندکی از محصولات این گروه قیمت‌های کاهشی نیز به چشم می‌خورد. آروماتیک سنگین با رشد ۷۵/ ۲۵ درصدی بر صدر قیمت‌های افزایشی قرار گرفت. پس از آن سایر محصولات تغییرات ۱۰ درصدی یا کمتر را در قیمت‌ پایه تجربه کردند. آمونیاک (مایع و گاز) سردمدار قیمت‌های کاهشی بودند به‌طوری که نسبت به قیمت پایه هفته گذشته با کاهش ۲۲/ ۵ درصدی همراه شدند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت