انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

رکوردشکنی حجم معامله محصولات شیمیایی در بورس کالا

رکورد‌شکنی حجم معاملات هفتگی محصولات شیمیایی در بورس کالا را می‌توان مهم‌ترین‌ خبر بازار محصولات پتروشیمی در هفته گذشته دانست که در کنار رشد حجم معامله پلیمرها وضعیت بهتری را در این بازار به همراه داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در هفته گذشته شاهد معامله بیش از 21 هزار و 370 تن در رینگ محصولات شیمیایی بورس کالا بودیم که باعث شد این حجم، به بالاترین حد از اواسط خردادماه تاکنون افزایش یابد. رشد 5 /14 درصدی حجم معامله هفتگی محصولات شیمیایی به نسبت هفته پیش از آن، رشد 3/ 6 درصدی حجم عرضه و افزایش 2 درصدی حجم تقاضا در این گروه کالایی، رشد 5/ 8 درصدی حجم معامله پلیمرها در کنار افزایش 8/ 1 درصدی حجم عرضه و رشد 49 درصدی حجم تقاضای پلیمرها، بازگشت صنایع پایین دستی به مدار تولید پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورا در هفته پیش از آن، خودنمایی مجدد تقاضا برای مواد اولیه محصولات پتروشیمی در بازار آزاد و رشد آرام قیمت‌های بازار آزاد مخصوصا در پایان هفته گذشته و تقویت خوش‌بینی به دورنمای بازار را می‌توان از مهم‌ترین‌ ویژگی‌های این بازار در هفته گذشته به شمار آورد.

 

این در حالی است که افزایش قیمت‌های پایه در بورس کالا و همچنین رشد آرام قیمت‌های جهانی نیز سیگنال‌های مهم دیگری بود که بر روند معاملات در بورس و بازار تاثیرگذار بودند. با توجه به این موارد می‌توان از هم‌اکنون وضعیت بهتری را پیش روی بازار محصولات پتروشیمی ترسیم کرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت