انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ساخت 2 محصول جدید در پتروشیمی جم

محصول نسل چهارم در پتروشیمی جم در عسلویه استان بوشهر تولید شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محققان پتروشیمی جم در پارس جنوبی توانسته اند 2 محصول جدید را پس از آزمایش و تایید به تولید انبوه برسانند.

رئیس واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی جم گفت: این 2 محصول از کاتالیستی خاص تولید شده است که طرح پژوهشی آن با همکاری پتروشیمی جم و یک شرکت خارجی انجام شد و مواد اولیه آن اتیلن تولیدی در همین مجتمع است که در تولید پلیمرهایی با وزن مولکولی بالاتر کاربرد دارد.

رضا راشدی افزود: این طرح برای توسعه سبد محصولات در پتروشیمی جم و عرضه محصولات مهندسی با ویژگی خاص تولید شده است که پس از آزمایش و تایید لازم در مدار تولید انبوه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از این 2 محصول، در  بطری با خاصیت بهداشتی و مقاوم در برابر حرارت است که از نفوذ مواد افزودنی پلاستیکی خود به داخل مواد غذایی گرم درون بطری جلوگیری می‌کند و وزن کم، سرعت تولید زیاد و کاهش بسیار زیاد مصرف انرژی در صنایع پایین ‌دستی از ویژگی های آن است.

راشدی گفت: لیفه‌های تک‌رشته‌ای که محصول دیگر این کاتالیست است، برای ساخت تورهای ماهیگیری، نخ‌های تک‌رشته‌ای و طناب به‌کار می‌رود و استحکام و تحمل کشش بسیار زیادی دارد.

رئیس واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی جم افزود: تاکنون 4 هزار تن از این 2 محصول دراین مجتمع تولید شده است که علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای اروپایی و شرق آسیا هم صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم هم گفت:  قطع واردات و افزایش صادرات این محصولات سالانه 20 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور دربر دارد.
سیدحسین میرافضلی افزود: افزایش ظرفیت‌های موجود فراتر از ظرفیت اسمی و تولید محصول های جدید با ارزش افزوده بالا، 2 راهبرد اساسی شرکت پتروشیمی جم است.

وی اضافه کرد: اکنون 3 هزار و 500 نفر در پتروشیمی جم کار می‌کنند که با توسعه واحدهای جدید، اشتغال‌زایی 2 برابر، از خام‌فروشی صدها میلیون دلاری ماده اولیه جلوگیری و ارزش افزوده 2 تا سه برابر می‌شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت