انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

سرمایه گذاری عربستان در صنعت پتروشیمی امریکا

شرکت سعودی آرامکو به دنبال ساخت یک مجموعه صنایع شیمیایی بزرگ در تگزاس است

به گزارش پایگاه اینترنتی ترید عربیا (Trade Arabia)، منابع آگاه از برنامه شرکت ملی نفت عربستان سعودی، موسوم به سعودی آرامکو (Saudi Aramco)، برای امضای توافقنامه ای با شرکت بریتانیایی خدمات میدان های نفتی تکنیپ اف ام سی (TechnipFMC) به منظور ساخت یک مجموعه صنایع شیمیایی چند میلیارد دلاری در تگزاس خبر دادند.
بنا بر اعلام این منابع، توافقنامه یادشده با شرکت تکنیپ اف ام سی شامل فاز مطالعاتی برای ساخت یک واحد صنایع شمیایی تولیدکننده محصولات مورد استفاده در تولید بنزین و حلال های صنعتی است. همچنین بررسی هایی با هدف احداث یک تاسیسات تولید اتیلن جدید صورت می گیرد. اتیلن ماده ای کلیدی برای تولید انواع پلاستیک به شمار می رود.
بر اساس این گزارش ، سعودی آرامکو از طریق یکی از زیرمجموعه های خود یعنی شرکت موتیوا اینترپرایز (Motiva Enterprises)، مالک بزرگترین پالایشگاه آمریکای شمالی در پورت آرتور تگزاس است.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سفر سه هفته ای اخیر خود به ایالات متحده تلاش کرد تا با دادن نوید گشایش در فضای اقتصادی عربستان همراستا با طرح راهبردی 2030، سرمایه گذاری های خارجی مودر نیاز را برای طرح های توسعه ای پیش بینی شده جلب کند.
امین ناصر، مدیر عامل آرامکو، عنوان کرد: در حال حاضر و به ویژه در پی تکمیل طرح مشترک صداره (Sadara joint venture) با شرکت داو کمیکال، به دنبال رشدی دو تا سه برابری در فعالیت های شاخه پتروشیمی خود هستیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت