انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری هند در صنعت پتروشیمی

شرکت های هندی در نظر دارند تا با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات مختلف پتروشیمی، اقدام به 35 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت های نفت هند (IOCL)، بهارات پترولیوم (BPCL) و هندوستان پترولیوم (HPCL)، با هدف تامین رشد فزاینده تقاضا برای محصولات مختلف، در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی این کشور هستند.

این در حالیست که شرکت های پالایش نفت هند برای مدتی طولانی تنها در زمینه تولید سوخت های مورد استفاده در حمل و نقل و مصارف خانگی فعالیت داشته اند. همزمان با برنامه دولت برای ارتقاء تولید مواد با دوام (durable) و ارزان قیمت برای صنایع مختلفی نظیر کشاورزی و بسته بندی مواد غذایی، شرکت های یادشده به ارزیابی تهدیدات بلند مدتی که از سوی انرژی های تجدیدپذیر (renewable energy) و توسعه وسائط نقلیه الکتریکی متوجه آن هاست؛ می پردازند.

بر اساس این گزارش ، سرانه مصرف پلیمرهای مصنوعی (synthetic polymer) هند برای تولید گریدهای مختلف پلاستیک، تنها 10 کیلوگرم (معادل 22 پوند) است. حال آن که کارشناسان متوسط جهانی این رقم را 32 کیلوگرم گزارش می کنند. 

اس میترا، از مقامات ارشد بخش تجارت انجمن تولیدکنندگان صنایع شیمیایی و پتروشیمی هند، عنوان کرد: با وجود این که هند یکی از سریعترین اقتصادهای در حال رشد جهان به شمار می رود؛ مصرف محصولات پتروشیمی ما یک چهارم میانگین جهانی است.

وی افزود: در حال حاضر هند نیمی از محصولات پتروشیمی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.

بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم در نظر دارند تا ظرف پنج سال آینده هر یک با صرف سرمایه ای حدود 15 میلیارد دلار، سهم تولیدات پتروشیمی از درآمد کل خود را به 10 درصد افزایش دهند. از طرفی شرکت نفت هند نیز برنامه دارد تا چهار میلیارد و 700 میلیون دلار ظرف پنج تا هفت سال آینده در این بخش هزینه کند

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت