انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

صحاف امین: در صنعت پلی اتیلن هیچ گونه فرآیند آزمون و نظارتی روی مواد اولیه وجود ندارد

رییس کمیته استاندارد انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن درحاشیه نشست بررسی طول عمر لوله های پلی اتیلنی گفت:یکی از اهداف ما دراین نشست آشنایی تولیدکنندگان با الزامات انجام آزمون های بلندمدت جهت تعیین طول عمر لوله های پلی اتیلنی بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان پلی اتیلن ،آقای علیرضا صحاف امین هدف از برگزاری این نشست را آشنایی تولیدکنندگان با الزامات انجام آزمون های بلندمدت جهت تعیین طول عمر لوله های پلی اتیلنی  عنوان کرد و افزود متاسفانه شرایط ایران با اروپا تفاوت دارد چراکه اینجا دسترسی به مواد خود رنگ وجود ندارد و به همین دلیل تولیدکننده ها مجبورند خودشان از عملکرد مواد برای کارکرد بلند مدت ، اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به کارکرد این نشست ها گفت یکی از دستاوردهای این جلسات آشنایی تولیدکنندگان با روش های جدید است و ازطرفی آزمایشگاه های بزرگی مثل  SKZ  آلمان و Kiwa  هلند با بازار ایران ، قدرت تولیدکنندگان ، سطح دانش آن ها و فرصت هایی که دراین بازار خواهند داشت آشنا می شوند و بنده فکر می کنم که به دنبال برجام این سمینارها از طریق انتقال دانش فنی می توانند کمک شایگانی به صنعت ما بکنند.

وی در ادامه افزود متاسفانه یکی از مشکلات صنعت پلی اتیلن این است که هیچ گونه فرآیند آزمون ونظارتی روی مواد اولیه وجود ندارد و امیدواریم که پتروشیمی ها و تولیدکنندگان مستربچ ، دغددغه های ما را در این زمینه درک کنند ، چراکه در نهایت ما مسئول گارانتی کردن کارکرد بلند مدت لوله ها هستیم و امیدواریم که با کمک انجمن مستربچ و پتروشیمی بتوانیم به یک ساختار مطمئن برسیم تا محصولات باکیفیت تری را به بازار ارائه بدهیم .

وی درپایان با تاکید بر لزوم  بحث آموزش گفت هدف ما دراین نشست صرفا بحث آموزش و انتقال تجربیات بوده و امیدواریم که قراردادها و اخذ گواهینامه ها نیز درآینده ای نزدیک محقق بشود.

لازم به ذکر است این نشست تخصصی امروز سه شنبه 5 بهمن با حضور اعضای کمیته آفا و شرکتهای  SKZ آلمان، KIWA هلند،  IPT آلمان و شرکت نوآوران  بسپار در محل انجمن تولیدکنندگان لوله واتصالات پلی اتیلن برگزار گردید.

 

به زودی فایل های مقالات ارائه شده دراین جلسه از طریق سایت  ippfa.ir دراختیار خوانندگان محترم قرار خواهد گرفت.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت