انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

ظرفیت اسمی تولید صنعت پتروشیمی امسال به 86 درصد می رسد

صنعت پتروشیمی ایران امسال رسیدن به 86 درصد ظرفیت اسمی تولید را هدف گذاری کرده است.

علی محمد بساق زاده مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی دراین رابطه گفت : امسال همزمان با راه اندازی طرح های جدید پتروشیمی به دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم و در صورت فراهم شدن شرایط باید افزایش تولید را رقم بزنیم.
وی افزود: درسال جاری با ورود طرح های جدید به مدار، مقدار تولید باید به 58.9 میلیون تن برسد و ظرفیت اسمی تولید با افزایشی 3 درصدی از 83 درصد به 86 درصد افزایش می یابد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه پارسال 18 مجتمع بیش از ظرفیت پیش بینی شده اقدام به تولید کردند، گفت: برخی از مجتمع ها نیز 110 درصد افزایش تولید را شاهد بودند یعنی 10درصد بیش از ظرفیت کامل و این امر نوید بخش روند تدریجی افزایش تولید است.
وی پتروشیمی های کاویان، مروارید، شیراز، نوری، پارس، زاگرس و امیرکبیر را از جمله شرکت هایی که افزایش تولید را تجربه کردند معرفی کرد و افزود: در حدود 5 درصد از کل افزایش تولید در سال 95 متعلق به طرح هایی بود که در این سال وارد مدار تولید شدند و 4 درصد نیز مجتمع هایی بودند که موانع تولید را پشت سر گذاشتند.
بساق زاده ادامه داد: در برنامه افزایش تولید امسال سهمی 9 درصدی برای طرح های جدید که درسال جاری تولیدی می شوند، پیش بینی شده است و در سال96 هر قدر افزایش تولید اتان در پارس جنوبی را داشته باشیم به دنبال آن تولید مجتمع های پتروشیمی نیز رشد می کند.
وی تصریح کرد: پتروشیمی های فجر و مبین با بالاترین ظرفیت در حال فعالیت هستند و یوتیلیتی های مجتمع ها را تامین می کنند و در صورتی که دماوند نیز به تولید برسد از نظر تامین یوتیلیتی مشکلی برای مجتمع های تولیدی نخواهیم داشت.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در سال 1396 در مجتمع های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب انتظار تولید پایدار را با توجه به وضعیت مطلوب تامین خوارک این شرکت ها خواهیم داشت گفت: اکنون خوراک مناسبی برای این مجتمع های تولیدی در حال ارسال است.
وی به افزایش تولید اوره کشور با توجه به بهره برداری از فاز 3 پتروشیمی پردیس در هفته های آینده اشاره کرد و گفت: تولید این محصول درشرایطی بسیار مطلوب قرار دارد و مجتمع های تولیدی با تمام ظرفیت در حال تولید این محصول هستند.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: برخی از شرکت ها از شرایط کنونی بورس کالا ناراضی هستند و تغییر برخی از قوانین مشکلاتی را در پی داشته است و امید است که این مسئله نیز حل شود.
بساق زاده به بحث منابع انسانی و توجه به این بخش به عنوان یک راهبرد مهم در مسیر پیشرفت صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: باید نیروهای انسانی کارآمد و متخصص در این صنعت پیشرو حضور داشته باشند .
وی، لزوم رعایت اصول و قوانینHSE و همچنین در اولویت قراردادن مسئولیت های اجتماعی را از دیگر مواردی دانست که باید از سوی شرکت ها مورد توجه قرار بگیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت