انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

فهرست کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام شد/پلی اتیلن گریدلوله مشمول ارز4200 تومانی

فهرست سه گانه کالاهای اساسی، واسطه‌ای و مصرفی که بر اساس تصمیم دولت شامل دریافت ارز می شود اعلام شد .دراین فهرست سه گانه ، پلی اتیلن گریدلوله نیز جزو گروه دوم می باشد که این گروه شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای میشود محل تامین ارز آنها از محل صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی و سامانه نیما است.

 

لیست سه گانه  کالاهای مشمول ارز دولتی(دلار) 4200 تومانی به تفکیک سه اولویت کالاهای اساسی، کالاهای واسطه‌ای و کالاهای مصرفی است  ، واردات این محصولات همچنین شامل 400 تومانی یارانه صادرات است.

بنابراین گزارش، درگروه اول  این کالاها که شامل کالاهای اساسی است ارز  مورد نیاز آنها از محل درآمدهای ناشی از فروش نفت تامین می شود.

این اقلام شامل کالاهایی مانند گندم، روغن، برنج، نهاده‌های دامی، حبوبات با نرخ دلار 4200 تومانی و اختصاص یارانه 400 تومانی تامین ارز خواهند بود که با این حساب، نرخ هر دلار برای این گروه کالاها 3800 تومان می شود.

برای مشاهد لیست این کالاها اینجاکلیک کنید

بنابراین گزارش،گروه دوم این کالاها که شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای میشود  محل  تامین ارز آنها  از محل صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی و سامانه نیما است.

این اقلام شامل مواد اولیه تولید، ماشین آلات  و  غیره است نرخ این کالاها با نرخ دلار 4200 تومانی تامین  می‌شود.

پلی اتیلن گریدلوله نیز با کد تعرفه 39011020 جزو گروه دوم می باشد

برای مشاهد لیست این کالاها اینجاکلیک کنید

بنابراین گزارش گروه سوم کالاهای که بر اساس تصمیم دولت به آنها ارز اختصاص می یابد کالاهای مصرفی هستند و محل تامین ارز آنها از صادرات کالاهایی است که ملزم به ارایه ارز خود در سامانه نیما نیستند. این کالاها با نرخ دلار 4200 تومانی+ قیمت اظهارنامه صادراتی تامین اعتبار می‌شوند.

برای مشاهد لیست این کالاها اینجاکلیک کنید

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت