انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

قطعی برق دامن تولیدکنندگان را گرفت/ برخورد با استخراج رمز ارز در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از قطعی برق بدون برنامه و اطلاع قبلی در شهرک‌های صنعتی و ضرر و زیان تولید کنندگان طی هفته گذشته خبر داد و با بیان اینکه تاکنون هیچ مجوز استخراج رمز ارزی در شهرک‌ها صادر نشده تاکید کرد که جلوی فعالیت غیر قانونی رمز ارزها در شهرک‌های صنعتی گرفته می‌شود.

صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران، با اشاره به مشکل تامین برق در شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: این موضوع را از شرکت برق منطقه‌ای استان و توانیر پیگیری کردیم که برق در زمان‌های مناسب و با برنامه ریزی قطع شود.

بدون برنامه ریزی قطع کنید، شکایت می‌کنیم!

وی با بیان اینکه همه باید همکاری کنیم تا پیک مصرف دو تا سه ماهه بگذرد، تصریح کرد: اما قطعی برق حتما باید با برنامه‌ریزی باشد تا به تولید آسیب نزند. بنابراین به هیچ عنوان قطعی‌ برق بدون برنامه‌ریزی را نخواهیم پذیرفت. اگر شرکت‌برق جدول برنامه‌ریزی ارائه نکند اقدام قانونی خواهیم کرد و موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در ادامه با بیان اینکه طبق قانون تسهیل فضای کسب و کار واحدهای صنعتی باید در اولویت آخر قطع‌برق باشند، گفت: اما اگر واحدهای صنعتی مجبور به همکاری باشند کمک خواهند کرد، به شرط اینکه خارج از ساعات برنامه ریزی شده با قطعی برق مواجه نشوند. اما در یک هفته گذشته شاهد بی‌نظمی در قطعی برق بودیم که باعث از بین رفتن مواد اولیه، محصولات تولیدی، آسیب به خطوط تولیدی، زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، تصفیه خانه‌های آب و ماشین آلات می‌شود و ضرر و زیان جبران ناپذیری به تولید و صنعتگران وارد می‌کند.

این در حالی است که به گفته وی در بسیاری از شهرک‌ها توافق شده در چه ساعت و روزهایی برق قطع شود، اما همچنان بدون اطلاع قبلی، واحدها شاهد قطعی برق هستند.

پرنیان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با همکاری مصرف‌کنندگان در زمینه کاهش مصرف این مشکل کمتر شود و در پاسخ به سوالی درباره میزان خسارات در هفته گذشته گفت: با توجه به پراکنده بودن خاموشی‌ها هنوز برآورد دقیقی انجام نشده، اما با توجه به شرایط اقلیمی انتظار می‌رود در هفته آینده وضعیت بدتر باشد که نیاز به برنامه ریزی دارد.

تاکنون مجوز استخراج رمز ارز در شهرک‌ها صادر نکردیم

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تاثیر استخراج رمزارز  بر قطعی برق تصریح کرد: اشتغال و تولید اولویت شهرک‌های صنعتی است و تا امروز حتی یک مورد مجوز استخراج رمز ارز در شهرک‌ها صادر نشده است. همچنین به عوامل این سازمان تاکید شده شهرک‌ها را رصد کنند.

وی با تاکید بر اینکه جلوی فعالیت غیر قانونی رمز ارزها در شهرک‌های صنعتی گرفته می‌شود، اظهار کرد: اگر گزارشی در این زمینه دریافت کنیم، سریعاً ورود می‌کنیم. سال گذشته نیز چند مورد استخراج غیرقانونی در شهرک‌های صنعتی در حال انجام بود که از طریق نیروی انتظامی تشکیل پرونده شد و بلافاصله تعطیل شدند. اما اینکه آیا استخراج رمز از دلیل قطعی برق است یا نه را صنعت برق باید پاسخ دهد.

تولید فدای رمز ارز!

در روزهای اخیر شهروندان با قطعی برق گسترده و بعضا طولانی مواجه بودند که در نهایت سخنگوی صنعت برق در توضیح علت این شرایط گفت که صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است. موضوعی که حالا دامن تولیدکنندگان را نیز گرفته است.

 

منبع: ایسنا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت