انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مزیت نسبی پتروشیمی «مارون» و زیان و شکایت خریداران «جم»

در ماههای اخیر بسته بندی محصولات پتروشیمی جم سبب نارضایتی و گله بسیاری از خریداران این شرکت شد، گفته می شود بارگیری محصولات این پتروشیمی به دلیل کیفیت پایین بسته بندی برای بسیاری از خریداران و رانندگان شرکت های حمل و نقل در ماههای اخیر دردسر ساز شده است

بسته بندی یکی از بخش‌های مهم فرآیند تولید محصولات پتروشیمی است که می تواند تاثیر به سزایی در میزان فروش و صادرات و همچنین جذب مشتریان داخلی و خارجی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پتروتحلیل، ایجاد ارزش یا ارزش افزوده یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در رابطه با بسته بندی در بازارهای جهانی مطرح می‌شود. این در حالی است که تولیدکنندگانی که به صادرات محصولات خود می‌اندیشند، باید به مسأله‌ی ارزش افزوده توجه بیشتری داشته باشند

از این رو همواره بسته بندی محصولات پتروشیمی یکی از مهمترین شاخص هایی است که بر قیمت محصولات و میزان فروش آنها تاثیر مستقیم دارد.

از سوی دیگر بسته بندی محصولات پتروشیمی همواره بیانگر کیفیت محصولات ایرانی در کشورهای خارجی است و از این رو می تواند برای ایران ارزآوری و کسب اعتبار کند

با این حال در ماههای اخیر بسته بندی محصولات پتروشیمی جم سبب نارضایتی و گله بسیاری از خریداران این شرکت شد، گفته می شود بارگیری محصولات این پتروشیمی به دلیل کیفیت پایین  بسته بندی برای بسیاری از خریداران و رانندگان شرکت های حمل و نقل در ماههای اخیر دردسر ساز شده است.

اما با این وجود همچنان مهر کنترل کیفیت بر این بسته بندی ها نقش می بندد و شکایت خریداران نیز به جایی نرسیده است.

همچنین راننده های حمل و نقل محصولات پتروشیمی جم  مدام با عدم کیفیت بسته بندی محصولات  که  موجب بی نظمی در بارگیری می شود، مواجه هستند و نگران از اینکه با این شرایط آیا محموله های آنها به مقصد می رسد. همچنین در خصوص گرید LL2501 این مجتمع هم با توجه به لغزنده بودن آن و عدم نصب استوپر بر پالت ها، مشکلات بسیاری ایجاد شده است، گرچه ادعاهای بسیاری از سوی انبار این مجتمع در خصوص نصب و استفاده از استوپر عنوان شده است، اما همچنان مشکل عدم کیفیت و نامنظم بودن پالت ها و لغزنده بودن کیسه ها در هنگام حمل وجود دارد.

در مقابل همواه خریداران محصولات پتروشیمی مارون از کیفیت بسته بندی در این شرکت ابراز رضایت کرده و این موضوع را یکی از دلایل مهم تمایل خریداران داخلی و خارجی به خرید محصولات مارون عنوان می کنند.

از سوی دیگر بسته بندی با کیفیت و دارای استاندارد این شرکت سبب شده تا همواره مشتریان خارجی حاضر به خریدن محصولات پتروشیمی مارون با قیمت هایی بالاتر نسبت به شرکت های ایرانی دیگر باشند.

این در حالی است که همواره پتروشیمی مارون از سال های گذشته بر بسته بندی محصولات با کیفیت بالا نظارت داشته است، به طوری که حوزه سیاست گذاری در پتروشیمی مارون تاکیدی خاص بر کیفیت و بسته بندی محصولات دارد، و این موضوع را به عنوان یکی از مولفه های فروش با قیمت بالاتر و جذب مشتری برای صادرات و فروش داخل در نظر داشته است.

در همین حال همواره شرکت های پتروشیمی ایران توان بسته‌بندی محصولات پتروشیمی به شیوه استاندارد و بین‌المللی را دارند، اما به دلایلی به آن بی توجه هستند، به طوری که هنوزهم شرکت هایی وجود دارند که علاوه بر قدمت و کیفیت مطلوب محصولات به دلایلی همچون معرفی افراد یا گروهی خاص، جهتکسب منافع بسته بندی محصولات را به افرادی بی تجربه می سپارند.

در همین حال به نظر می رسد توجه به موضوع بسته بندی محصولات پتروشیمی علاوه بر افزایش میزان فروش شرکت ها در داخل و خارج، می تواند سبب ارز آوری بیشتر برای کشور و همچنین کسب اعتبار در بازارهای بین المللی برای کشورمان شود، موضوعی که از نگاه برخی از مدیران شرکت های پتروشیمی همواره  مورد بی توجهی بوده است.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت