انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مشوق های جدید در شهرکهای صنعتی

محمد رضا نعمت زاده : طی تفاهم با وزیر اقتصاد و دارایی ، صنایع انتقالی به شرکت های صنعتی مشمول 5 سال معافیت مالیاتی شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه گذشته در گردهمایی مسئولان و صنعتگران در شهرک صنعتی پیشوای ورامین گفت: بنده معتقدم می توان بخشی از عرصه‌های خالی مانده داخل شهرکهای صنعتی مصوب را از قانون شعاع 120 کیلومتری مستثنی و  به عنوان مشوق به صنعتگران انتقالی واگذار کرد.

به گزراش اینپیا به نقل از دنیای اقتصاد، محمدرضا نعمت زاده تصریح کرد: این اقدام نه فقط به زیان کشور نیست بلکه سودآور هم خواهد بود و موجب اشتغال مولد برای جمعیت این مناطق خواهد شد.
وی افزود: اگر ما در این شهرکها شغل ایجاد نکنیم بیشتر نیروهای کار بومی به سمت کلان شهر تهران  ویا سایر شهرستانهای بزرگ می آیند.نعمت زاده یادآور شد: در شهرک صنعتی پیشوا با 1000 هکتار مساحت فقط 25 هکتار آن واگذار شده در حالیکه مقدار 500الی 600 هکتار آن خالی مانده که می توان مقدار این عرصه را از قانون شعاع 120 کیلومتری مستثنی و به صنایع جدید و انتقالی واگذار کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام موافقت خود برای انجام این واگذاریها خاطر نشان ساخت: البته تصمیم گیری نهایی برای مستثنی شدن این عرصه ها و صدور مصوبه به عهده هیات وزیران است که باید مستندات لازم را تهیه و ارائه دهیم. وی با خطاب قرار دادن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: لازم است با تبلیغ و نشر آگهی صنایع قدیمی داخل و اطراف تهران را برای انتقال به این شهرکهای صنعتی ترغیب و تشویق کرد و وزارتخانه هم آماده هرگونه همکاری است.

وی در این نشست همچنین از تفاهم وزارت متبوع با وزیر اقتصاد و دارایی برای اعمال معافیت مالیاتی  5 ساله به صنعتگران انتقالی به شهرکهای صنعتی مصوب خبر داد که در حال اجرایی شدن است.

محمد رضا نعمت زاده : واگذاری عرصه های خالی در برخی شهرکهای صنعتی اطراف تهران به صنایع جدید و انتقالی، نه فقط زیان بخش نیست بلکه موجب ایجاد اشتغال مولد و جذب نیروهای بومی  می شود که البته با تصمیم و صدور مصوبه هیات وزیران امکان پذیر است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت