انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مصوبات بیست و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی

گزارش جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی ،مورخ2 اردیبهشت 96 منتشر شد،این نشست در محل سالن جلسات مرکز ملی رقابت برگزار گردید.

به دلیل توقف برق در منطقه ماهشهر، شرکت های پتروشیمی منطقه دچار مشکل شده اند که باعث بروز مشکل در بازار پلی پروپیلن، پلی اتیلن، سبک خطی و پلی اتیلن سنگین اکستروژن شده است. با این حال بازار pvc به دلیل وجود واردات در وضعیت مناسب تری قرار دارد.

 

همچنین در این جلسه مصوب شد که با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی تبریز کف عرضه های تعیین شده برای این شرکت را رعایت نمی کند این موضوع در اسرع وقت در شورای رقابت مطرح و در خصوص آن رای گیری شود.

 

در ادامه این جلسه به بحث درباره قراردادهای بلند مدت در بورس کالا پرداخته شد و قرار شد تا قراردادهای بلند مدت از سهمیه متقاضیان و کف عرضه عرضه کنندگان کسر شود و اولویت تحویل کالا با قرار داد بلندمدت باشد.

 

همچنین مصوب شد اولویت فروش بین قراردادهای بلندمدت می تواند از هفته بعد از قرارداد باشد و حداقل طول دوره آن 6 ماه خواهد بود.

 

در ادامه جلسه اتحادیه سراسری تامین نیاز پایین دستی پتروشیمی پیشنهاد داد که تعاونی ها می توانند با تایید اتحادیه نسبت به انعقاد قرارداد بلند مدت اقدام کنند که این پیشنهاد با این توضیح که تعاونی ها نیز مانند تمامی بازیگران بازار می توانند از این نوع قرارداد استفاده کنند و نیازی به تاکید دوباره آن نیست که به صورت مصوبه تصویب نشد.

 

در ادامه جلسه مصوب شد تولیدکنندگان، شرایط مشتریان قرارداد بلند مدت را اعلام کنند و بورس کالا شرایط متقاضیان را بر اساس شرایط فوق احراز و برایشان اجازه حضور در بازار قرارداد بلندمدت را صادر می کند و شرایط فوق نمی تواند تبعیض آمیز باشد.

 

همچنین تعیین شد اطلاعیه های کلیه قراردادهای بلند مدت توسط بورس کالا به کارگروه ارائه خواهد شد و قراردادهای بلند مدت صرفا از طریق بورس کالا انجام خواهد پذیرفت.

 

اعضای حاضر در این جلسه عبارت بود از: داوودی، عضو شورای رقابت، دکتر صفاری، مشاور رییس شورای رقابت، دکتر رحمتی، معاون اقتصادی مرکز ملی رقابت، دکتر مروتی، مشاور وزیر نفت، دکتر جهرمی، مدیر نظارت بر بازار شرک بورس کالا، یعقوبی، مدیر عملیات بازار بورس کالا، مهندس محتشمی پور، رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طهماسبی، رییس پشتیبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهندس رضا زاده، نماینده اتاق تعاون، در، مدیر اجرایی اتحادیه سراسری تامین نیاز پایین دستی پتروشیمی، متوسلیان، رییس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک ایران، صحاف امین، نایب رییس انجمن ملی پلاستیک ایران، صحاف زاده، معاون اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، عبدالرزاقی، سرپرست فروش داخلی هلدینگ خلیج فارس، نیک سرشت، دبیر انجمن همگن پلاستیک.

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت