انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

مهندس سیدمسعودمهدوی:از شهریور ماه بیش از 50 درصد افزایش قیمت مواد پتروشیمی داشتیم

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات گفت: از شهریور ماه تا کنون بیش از 50 درصد قیمت پلی اتیلن افزایش یافته و برخی از کارخانه های تولیدی وابسته به این مواد به طور کامل تعطیل شده اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از اینپیا، مسعود مهدوی گران شدن مواد و در پی آن تعطیلی کارخانه ها را یک هشدار جدی دانست که متاسفانه روند رو به جلویی هم دارد و گفت: هر چند گران شدن مواد پتروشیمی همه صنایع تکمیلی را تحت تاثیر قرار داده اما این وضعیت در صنایعی که با پلی اتیلن اکستروژن سر و کار دارند بسیار بدتر است چون مشتریان این صنایع دولت و شرکت‌های بزرگ هستند و قراردادهای بلندمدت برای خرید لوله و اتصالات دارند.

 

مهدوی افزود: حتی برخی قراردادها، سال گذشته و بر اساس قیمت‌های سال گذشته بسته شده اما همانطور که گفتم امسال بعد از قرارداد مواد اولیه بیش از 50 درصد رشد قیمت داشته است، بنابراین کارخانه نمی تواند به تعهد خود عمل کند و زیان شدیدی می بیند.

 

وی ادامه داد: من فکر می کنم چاره کار در این است که در سیاستگذاری بازار طوری باشد که رشد قیمت یک روند منطقی داشته باشد. پتروشیمی ها هم به اندازه و به موقع مواد توزیع کنند و از آن مهم‌تر اینکه پرداخت‌های دولت به این واحدهای صنعتی به موقع باشد. متاسفانه پرداخت‌ها هم گاه یک‌ساله انجام می گیرد.

 

 مهدوی با بیان اینکه اگر فقط 20 کارخانه دست کم به صورت مستقیم به خاطر این وضعیت تعطیل شده باشند به طور مستقیم و غیر مستقیم 1500 نفر بیکار شده اند و این در وضعیت فعلی اشتغال اتفاق بسیار تلخی است گفت: این روند ادامه داشته باشد متاسفانه واحدهای بیشتری تعطیل خواهند شد و من فکر میکنم هرچه زودتر باید وحدتی میان صنایع تکمیلی بوجود بیاید.

 

در انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، به این مسئله رسیده ایم و قطعا در کنار صنایع تکمیلی دیگری قرار خواهیم گرفت تا این اتحاد صدای ما را به گوش مسئولان برساند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت