انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک ایران در افغانستان

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در افغانستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از سازمان توسعه تجارت،‌ در پی صدور مجوز برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در افغانستان، مدیر برگزاری این نمایشگاه گفت: تا کنون نمایشگاهی در خارج از کشور برای معرفی و عرضه ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی و تولیدی ایران برگزار نشده و با برگزاری این نمایشگاه در کابل، صادرات ماشین‌آلات و خطوط تولیدی کشور کلید می‌خورد.

 

سیدعلیرضا صدرزاده، با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه‌هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف صادراتی برگزار می‌شود مربوط به توانمندی‌های کالایی است و اکنون که زمینه برگزاری نمایشگاهی با موضوع صادرات ماشین‌آلات و خطوط تولیدی ایران در افغانستان فراهم شده است می‌توان به صادرات در این بخش امیدوار بود.

 

وی درباره ضرورت برگزاری چنین نمایشگاهی اظهار داشت: مسئولان افغانی با توجه به واردات سالانه 11 میلیارد دلار کالا در نظر دارند در تولید محصولاتی که به سرمایه زیاد و تکنولوژی بالایی نیاز ندارد خودکفا شوند و از این طریق حجم واردات را کاهش و در عین حال برای قشر جوان جویای کار نیز اشتغال‌زایی کنند؛ این نمایشگاه فرصتی را برای آشنایی آنها با ماشین‌آلات صنعتی ایران و تامین نیازهایشان فراهم می‌آورد.

 

این فعال اقتصادی در تشریح این مطلب گفت: مثلا افغانستان در تولید لبنیات و خشکبار توانمند است و با واردات ماشین‌آلاتی که سرمایه و تکنولوژی بالایی ندارند، می‌تواند در فرآوری و بسته‌بندی این محصولات به خودکفایی برسد؛ این در حالی است که در پی حضور چند ساله افغان‌ها در ایران آنها با سیستم‌های صنعتی و تکنولوژی دستگاه‌های تولیدی ایران آشنایی دارند و می‌توانند این خطوط تولیدی را در کشور خودشان به کار بگیرند.

 

وی افزود: سال گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل انتقال خطوط تولیدی به افغانستان از سوی وزیر صنایع این کشور به مسئولان کشور ما منتقل شد و با توجه به عزم افغان‌ها در این موضوع، اگر ایران به تامین این نیاز افغان‌ها مبادرت نورزد رقبای دیگری مانند ترکیه و پاکستان این فرصت را از ایران خواهند گرفت.

 

صدرزاده در عین حال یادآور شد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فعالان تولیدی ایران است تا از یکسو در کنار صادرات کالا، صادرات ماشین‌آلات را نیز تجربه کنند و از سوی دیگر برخی خطوط تولیدی را که در ایران به دلیل تغییر ذائقه مشتریان چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در افغانستان عرضه کنند.

 

مدیر برگزاری نمایشگاه ضمن دعوت از صاحبان ماشین‌آلات تولیدی برای مشارکت در نمایشگاه پیشنهاد داد که سه استان صنعتی خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی، صنایع کوچک خود را در قالب پاویون‌های استانی ساماندهی و در این نمایشگاه مشارکت کنند و از این طریق بازاریابی و صادرات ماشین‌آلات ایرانی را توسعه دهند.

 

وی در مورد کیفیت برگزاری این نمایشگاه نیز خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در سه بخش کلی برگزار خواهد شد؛ بخش نخست مربوط به ماشین‌آلات صنایع غذایی از قبیل فراورده‌های لبنی، کیک و نان، شیرینی و شکلات و …است، بخش دوم به ماشین‌آلات صنعتی مانند کوره‌ها، کمپرسورها، موتورهای جوش، صنایع تزریق لاستیک و پلاستیک، نساجی، صنایع چوب، کیف و کفش و … اختصاص دارد و در بخش سوم هم ماشین‌آلات صنایع ساختمانی و معدنی مانند دستگاه‌های استخراج سنگ، ساخت بتن و … حضور خواهند داشت.

 

بر اساس این گزارش نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در افغانستان با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت 26 تا 28 تیرماه سال جاری در فضایی به وسعت 2 هزار متر مربع در کابل برگزار می‌شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت