انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نخستین کارخانه بازیافت پلیمرهای دفنی کشور در کرج به بهره‌برداری رسید

مرحله اول نخستین کارخانه کاملا صنعتی بازیافت پلیمرهای دفنی کشور و تبدیل آن به سوخت در کرج تکمیل و به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از کیهان، شهردار کرج در این مراسم در بازدید با روند بازیافت پلیمرهای دفنی و تبدیل آن به هیدروکربن گفت: این کارخانه که در حلقه دره ماهدشت احداث شده زباله‌‌های پلاستیکی را تبدیل به سوخت می‌کند، علی ترکاشوند افزود: در این پروژه زباله‌های پلاستیک که شاید تبدیل آن در چرخه محیط زیست هزار سال طول بکشد با فرآیند مناسبی به سوخت تبدیل و به چرخه صنعت وارد می‌شود.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی این کارخانه از آلودگی هوا و محیط زیست جلوگیری و سوختی استخراج می‌شود که دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است.

ترکاشوند تصریح کرد: طرح دیگری در دست بررسی و اجراست که از سوخت حاصل از زباله برق تولید خواهد شد.

با استفاده از نانوتکنولوژی، در این کارخانه بازیافت موادی تولید می‌شود که می‌تواند سوخت اولیه بسیاری از کارخانجات را تامین کند.
این سوخت ماده اولیه بعضی کارخانجات تبدیل فرآورده‌های ارزشمند است و همردیف با سوخت مازوت بوده و به دلیل پولیمری بودنش می‌تواند برای حلال‌های پولیمری مورد استفاده قرار گیرد. این کارخانه هیچ نوع آلودگی محیط زیستی ندارد و قادر است روزانه بیش از 20 تن زباله و مواد پلاستیکی را بازیافت کند.

با حمایت مسئولان از این طرح ملی می‌توانیم ظرفیت بازیافت پلیمرهای دفنی را طی 6 ماه به چندین برابر افزایش داده و معضل زیست محیطی این بخش را به حداقل کاهش دهیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت