انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نشست مشترک هیأت مدیره انجمن با معاونت بهره برداری آب و فاضلاب کشور

جلسه هیأت مدیره انجمن با معاونت بهره برداري آب و فاضلاب كشور ،روزچهارشنبه 4/11/96 از ساعت 14الی 16برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن،در ابتدای این نشست، مهندس پاکروح، معاونت بهره برداری آب و فاضلاب کشوربا بیان حمایت این سازمان از انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن گفت : مادر کنارانجمن هستیم و آماده ایم که تنگناهای این صنعت را رفع کنیم.

مهندس پاکروح در ادامه صحبت ها در خصوص ظرفیت اختصاص داده شده به لوله های پلی اتیلنی گفت: در پروژه های پیش رو نیاز است که 40الی 50% از لوله های پلی اتیلنی استفاده شود و همچنین در مبحث زیر ساخت ها حدود 30% لوله ها دچار فرسودگی می باشند که مستلزم جایگزینی می باشند ونیز با احتساب  مواردفوق الذکر ، حدود75هزارکیلومتر لوله پلی اتیلن در بخش آب و فاضلاب کشور، نیاز است که این بازاروسیعی برای تولیدکنندگان این بخش است.

درادامه این نشست ، مهندس جمالیان عضو هیأت مدیره انجمن گفت: فعالیت های انجمن ،موجب ارتقای شرکت های عضو این انجمن صنفی شده که این موضوع ، نیروی انسانی، آزمایشگاه و کیفیت محصول را شامل می شود.

این عضو هیأت مدیره انجمن با اشاره به سمیناربرگزارشده آذر ماه در مرکز وزارت نیرو گفت : متاسفانه همایش توانمندی های تولید و کاربرد انواع لوله ، جوابگوی نیاز های مانبود.

وی درادامه صحبت ها گفت: متاسفانه در کشورمهندسی خرید مناسب نداریم و شاخص های خرید را رعایت نمی کنیم.

مهندس جمالیان ضمن اشاره به کیفیت مطلوب لوله های پلی اتیلن گفت: عمرلوله های استاندارد پلی اتیلن به100سال رسیده ولیکن روش های اجرا رعایت نمی شود که این موضوع مستلزم بازنگری است.

اوهمچنین درپیرامون رتبه بندی شرکت های وابسته به سازمان مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ما از سال 94 با برگزاری بیش از50جلسه کارشناسی به یک تفاهم نامه کامل دست یافتیم و تمام معیارهای لازم را برای این فرآیند ، مشخص کردیم که متأسفانه به تازگی متوجه شدیم که آن سازمان محترم ،دوباره از صفر شروع به تشکیل جلسه و برنامه ریزی برای رتبه بندی شرکت ها ، کرده است.

وی افزود: انجمن ظرفیت های بالای فنی و اجرایی دراین بخش دارد و امیدواریم که در این بخش باهم قدم برداریم.

همچنین مهندس صحاف امین دراین نشست ضمن اشاره به ظرفیت های موجود در بخش آب و فاضلاب کشور گفت: هنوز استانداردسازی درآب شرب کشور انجام نشده است و این موضوع در هراستان بصورت جداگانه انجام می شود که منجر به هدر رفت هزینه های بسیاری می گردد.

رییس هیأت مدیره انجمن افزود: در حوزه آب و فاضلاب، مطالعاتی را انجام داده ایم و مطمئنیم که اگر استانداردی برای این کار بنویسیم ، از منابع مالی محافظت می شود.

صحاف امین با اشاره به بخش لوله های آبرسانی گفت:در برخی از استان ها برای مبحث QC ارزش قائل هستند ولیکن در اکثر استان ها از نوع مناقصات و انجام کارها مشخص می شود که خریداربه QC توجه نمی کند.

مهندس صحاف امین افزود: متاسفانه در بخش اتصالات نیز کیفیت پایین مورد استفاده است و بطور کلی نگرانی ما زیرسوال رفتن جایگاه  لوله های پلی اتیلنی است.

وی ادامه داد: برخی شرکت ها ،با نقایصی که دارند ، علاوه برشما ، مارا نیز تحت تاثیر قرارمی دهند و ازاین بابت ، ماحاضریم که درقالب یک سمینار ، درزمینه تولید ،نصب و انبارش ، بحث کنیم.

هچنین مهندس صحاف امین ، به مدیران آب و فاضلاب کشور ، اطمینان خاطرداد که در بخش تصفیه خانه ها می توانیم ، تمام لوله ها و اتصالات را با کیفیت خوب ارایه کنیم.

وی اذعان داشت: ما تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، ازمشکلات شما در بخش اجرا خبر نداریم و باید ارتباط ها را گسترش بدهیم.

درادامه مهندس مهدوی ، عضوهیأت مدیره در خصوص پیشنهاد مهندس صحاف امین مبنی بر سمینار مشترک انجمن و سازمان مهندسی آب و فاضلاب کشور،گفت: در سمینار مورد اشاره ، با یک برنامه ریزی مدون می توانیم ،علاوه بر زمینه تولید ،نصب و انبارش ، به پروسه خرید لوله ها نیز بپردازیم.

مهدوی با اشاره به قراردادهای موجود گفت: متاسفانه تیپ قراردادها ، سلیقه ای است و در استان های کشور، مختلف است و لازم است که برای یک بار قراردادهارا بررسی کنیم و به نقطه نظری مشترک دست پیدا کنیم.

مهندس ذوالفقاری ،مدیر بازرگانی دناصنعت یاسوج که از حاضرین این جلسه بود نیز در خصوص ظرفیت های علمی و اجرایی انجمن اظهار داشت: انجمن دارای کارشناسان متعددی است که باید ازاین پتانسیل به نحو احسن استفاده شود و بطور کلی همکاری ها موجب ارتقای این صنعت خواهد شد و باید در باسازی شبکه ها از توان علمی انجمن استفاده شود.

در پایان ضمن تاکید دوطرف برهمکاری نزدیک معاونت آب ، معاونت فاضلاب و انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ،درقالب جلسات منظم ماهیانه ،از سوی انجمن درخصوص خرید ، نصب و راه اندازی خطوط لوله های پلی اتیلن ،راهکارهای کارشناسی  ارایه گردد که در این راستا مقرر گردید ، کمیته ای تخصصی متشکل از نمایندگان هر دوطرف برای بررسی راهکارها ، تشکیل گردد.

  اسامی حاضرین این جلسه عبارتند از:

آقایان مهندس صحاف امین،جمالیان و مهدوی (اعضای هیأت مدیره انجمن)

مهندس پاکروح ،معاونت بهره برداری آب و فاضلاب کشور

مهندس ممبینی معاونت آب

مهندس وکیلی معاونت فاضلاب

 

مهندس ذوالفقاری ، مدیر بازرگانی دنا صنعت یاسوج

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت