انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نماینده آبادان در مجلس:76درصد نیروهای پالایشگاه غیربومی اند/مخالف خصوصی سازی پالایشگاه هستیم

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده و استعلام های انجام شده، از مجموع چهار هزار نیروی شاغل در پالایشگاه، 76 درصد آن را غیر بومیان تشکیل می دهند.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، جلیل مختار دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دفتر آبادان با تشریح برنامه های خود طی مدت پذیرش مسئولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گفت:با بهره گیری از توان فکری و مشورتی مشاوران، در خصوص مشکلات شهرستان آبادان بحث و بررسی شده و پس از ارائه نظرات کارشناسی مشاوران، این مسائل در بعد ملی و استانی پیگیری می شود.

وی از بیکاری جوانان جویای کار به عنوان معضل کشوری یاد کرد و گفت:این موضوع در شهرستان های آبادان و خرمشهر جدی تر بوده و لازم است در این خصوص همکاری و هم اندیشی شود.

مختار با ابراز نگرانی از اشتغال غیربومیان در قطب های اقتصادی آبادان، بیان کرد:زنگ خطر اشتغال غیربومیان در صنایع شهرستان به ویژه پالایشگاه به صدا در آمده است و این موضوع نیز با وزیر نفت مطرح شده است.

عضو مجمع منتخبان مردم خوزستان در مجلس دهم، با بیان ضعف هایی که در جذب نیرو وجود دارد، اظهار کرد:استخدام پالایشگاه با شیوه جذب سراسری اجرا می شود و متقاضیان بومی با کلانشهر ها و شهرها برخوردارتر رقابت می کنند و با توجه به کیفیت تحصیل درکلانشهر ها، در این رقابت سهمی برای اشتغال بومیان باقی نمی ماند.

اشتغال، نخستین مطالبه مردم از نمایندگان

نماینده مردم آبادان در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم همکاری همگانی در راستای رونق اشتغال، از اشتغال به عنوان نخستین مطالبه مردم از نمایندگان یاد کرد و گفت:مشکل اشتغال در آبادان در وهله نخست به سوء مدیریت و برخی بی برنامگی ها باز می گردد و در وهله دوم مشکلات اقتصادی کشور و تورم که مربوط به کل کشور است.

نمایندگان خوزستان مخالف خصوصی سازی پالایشگاه هستند


مختار در این نشست همچنین با اعلام مخالفت نمایندگان آبادان و نمایندگان استان در مجلس دهم با خصوصی سازی پالایشگاه آبادان، افزود:پالایشگاه آبادان به عنوان یک پالایشگاه حاکمیتی که 35 درصد فراوردهای نفتی کشور را تولید می کند بدون کارشناسی و آسیب شناسی نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

مختار افزود:15 نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز در نامه ای به وزیر نفت و دبیر شواری امنیت ملی، توقف واگذاری این پالایشگاه به بخش خصوصی را خواستار شدند و منتظر نظر نهایی شواری امنیت ملی در این خصوص هستیم.

وی پالایشگاه آبادان را پیشرو در علم، صنعت و جذب دانش و فنآوری دانست و اظهار داشت:پالایشگاه آبادان نماد مقاومت مردم این شهر در سال های دفاع مقدس است که پس از پایان جنگ تحمیلی مجددا بازسازی شد.

مختار افزود:پالایشگاه آبادان از مراکز مهم و راهبردی کشور است که در برخی موارد دچار دچار سوء مدیریت شده است و نیروهای ارزشی که در بازسازی و تولید مجدد آن نقش مهم داشتند، به دللیل واهی و غیر قابل قبول از مدیریت های آن کنار گذاشته شدند.

نمانیده مردم آبادان زیانده بودن پالایشگاه آبادان را به دلیل برخی سوء مدیریت ها و چندگانگی نیرو های انسانی دانست و گفت:نیروهای غیربومی، در شهر ماندگار نیستند و پس از مدتی به دلایل مختلف درخواست انتقال داده و از شهر خارج می شوند و باز، این شرکت نفت است که با نیروی تازه کار دست و پنجه نرم می کند.

فاز دوم پالایشگاه 100 درصد نیروهای خود را بومی می گیرد


نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش از پپالایشگاه آبادان به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی مردم این خطه یاد کرد و گفت:با راه انداری فاز دوم پالایشگاه است که این بخش رونق می گیرد و با نظارت هایی که در بخش اشتغال بومی قرار است انجام شود 100 درصد نیروهای فازدوم پالایشگاه بومی خواهند بود.

مختار تاکید کرد:با مقایسه شرکت های نفتی دیگر شهرستان ها می توان دریافت که عسلویه در این مدت در جذب سرمایه گذار موفق بوده است و آن نیز، به دلیل امتیاز تخفیف 30 درصدی است که در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است و ما انتظار تصویب طرح هایی را داریم که باعث جذب سرمایه در آبادان شود.

وی با تاکید بر جذب سرمایه های نفتی که در تهران معامله می شود گفت:دفاتر خرید و فروش فرآورده های نفتی باید در آبادان باشد و هر نوع جابجایی سرمایه در بانک های شهرستان انجام شود.

سوال از وزیر در خصوص عملکرد وزارت کشاورزی در مزارع پرورش میگو چوئبده


نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین در این دیدار بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت و پتانسیل مزارع پرورش میگو چوئبده آبادان در رونق و اشتغال منطقه، گفت:عملکرد وزارت کشاورزی و شیلات ایران در مزارع پرورش میگو چوئبده قابل قبول نیست.

مختار افزود:کمبود نقدینگی برای افزایش رقابت، نبود جاده دسترسی مناسب، تامین نشده لارو میگو، پرداخت نشدن به موقع تسهیلات به فعالان در این عرصه باعث شده تا تعداد مزارع پرورش میگو را از 120 مزرعه به 31 مرزعه کاهش یابد.

وی گفت:هم اکنون هشت واحد فن آوری اولیه و پنج واحد تکثیر در چوئبده آبادان مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس دهم افزود:برخی اعمال مدیریت ها در موضوع شیلات باعث شده تا 60درصد از ظرفیت حوضچه های پرورش میگو کاهش یافته و طبق پیش بینی تولید امسال این مزارع از چهار هزار تن به 800 تن کاهش یابد.

مختار گفت:متاسفانه در زمین پرورش ماهی در قفس نیز با توجه به ویژگی شهرستان آبادان و نزدیکی آن خلیج فارس و خورهای منطقه اقدام خاصی صورت نگرفته است که مسئولان امر باید در این خصوص پاسخگو باشند.

منطقه آزاد اروند ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی دارد


نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش در این دیدار، گفت:منطقه آزاد ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی دارد.
وی اظهار داشت:با توجه به اجرای برنامه های توسعه پایدار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در شهرستان های آبادان و خرمشهر، رویکرد تعامل و حمایت از اقدامات صورت گرفته در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

مختار افزود:منطقه آزاد اروند به واسطه موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و همجواری با عراق و کویت می تواند نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات داشته باشد و روند توسعه شهرستان های آبادان و خرمشهر را شتاب بخشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت