انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

نیازمند اصلاح ساختار خصوصی‌سازی در کشور هستیم

رییس اتاق بازرگانی اراک خواستار اصلاح ساختار خصوصی سازی در کشور شد.
ناصر بیکی رییس اتاق بازرگانی اراک

ناصر بیکی رییس اتاق بازرگانی اراک امروز ۱۳ اسفندماه در مراسم تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی با اشاره به اثرات بیماری کرونا و تحریم های کشنده بر صنعت و با بیان اینکه این تاثیرات در واقع اظهر من الشمس است، هرچند که تحریم ها فرصتی برای صنعت و تولید کشور قلمداد می شود، اظهار کرد: امروز تحریم های داخلی تولیدکنندگان را آزار می دهد، درست است که تمامی مسئولان به فکر درمان این مشکل هستند، اما باید به سرعت فکری به حال این مسئله شود.

بیکی با تاکید بر اینکه دائما تکرار شد که واردات سم است، اما این روزها بیشتر سم بودن واردات را حس می کنیم و البته ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز درمانی برای واردات نیست، گفت: بزرگترین مشکل ما در زمینه تولید، عدم شفافیت در نظام پولی و بانکی کشور است، در این ماه های پایانی عمر دولت تدبیر و امید باید گفت، نیازمند اصلاح ساختار خصوصی سازی هستیم.

وی تاکید کرد: ساختار سازی خصوصی سازی و اصلاح مقررات سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تک نرخی شدن ارز، اصل اساسی است، قوانین متعددی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده تن تولید را رنج می دهد، رقابت اقتصاد زیرزمینی با بخش خصوصی نیز اگر حل نشود باید برای مشاهده یک افق روشن در اقتصاد کشور همچنان منتظر بود.

بیکی با بیان اینکه کرونا خسارت بالایی بواسطه قطع روابط بین المللی برای صنعت به همراه داشته است، گفت: در حال حاضر در تلاشیم تا از هر روزنه ای به بازارهای هدف دسترسی پیدا کنیم و امیدواریم تا چندماه آینده تمام شود و بتوانیم نقش خود را در تجارت بین الملل بهتر از قبل ایفا کنیم.

در این جلسه رییس هیات مدیره خانه صنعت استان مرکزی نیز با قدردانی از صنعتگران و تولیدکنندگان و سربازان جبهه اقتصادی استان، بیان کرد: صنعتگران در این وضعیت طاقت فرسا شبانه روز فعالند، اشتغال را حفظ می کنند و کشتی تولید را پارو می زنند و در کنار تولیدکنندگان، مسئولان ارشد استان نیز در این عرصه تلاش فراوانی دارند و در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی فعالند و پیگیر رفع چالش های صنایع چون واگن پارس و هپکو به عنوان سرمایه ملی هستند و امیدواریم که تهاتر بدهی های هپکو به خوبی انجام گیرد.

علی مردانی تصریح کرد: نتیجه تعامل بخش خصوصی و دولت در استان به جایی رسیده است که هر روز شاهد گسترش خانواده صنعت هستیم به طوری که از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۸۰۰ جواز تاسیس در استان مرکزی صادر شده است که نشان از حرکت به سمت صنعتی شدن و افزاش تعداد واحدهای صنعتی در استان مرکزی دارد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان صمت استان مرکزی نی در این آیین با تقدیر از تلاش صنعتگران به منظور موفقیت در جنگ اقتصادی، اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه سازمان صمت این است که دخالتی در کار صنعتگران صورت نگیرد و ورود به موضوعات صرفا به منظور رفع مشکلات و گره گشایی است.

سعید جعفری کرهرودی با اشاره به خدمات مجموعه صنعتی و معدنی استان در حوزه سلامت، افزود: در دوران کرونا صنایع استان خدمات بسیاری به حوزه سلامت ارائه کردند و صنایع فعال در حوزه خدمات دارویی در زمینه بیماری کرونا تلاش و تولیدات بسیاری داشتند.

وی با بیان اینکه سازمان در زمینه فعال سازی صنایع و معادن اهتمام ویژه ای دارد، گفت: در این راستا کلینیک هایی در حوزه صنعت و معدن فعال شده است و در پی یافتن راهکارهایی برای بهبود روند تولید در استان هستند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت