انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

هشدار دبیر کل اتحادیه سراسری پایین دست پتروشیمی :هزینه صادرات پتروشیمی ها به چین بالاتر می رود

در روزهای اخیر خبری در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی منتشر شده که نشان می دهد هنوز تحریم های بانکی علیه ایران برداشته نشده است به طوری که ادامه این محدودیت ها حتی در روابط تجاری ایران با شریک استراتژیک دوران تحریم یعنی چین هم تاثیر منفی گذاشته است.

حسین دُر دبیرکل اتحادیه سراسری صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت:یکی از انجمن های صنفی صنعت پتروشیمی ایران در نامه ای خطاب به معاون اول رییس جمهوری نوشت و اعلام کرد که مشکلات عدیده ای برای شرکت های پتروشیمی داخلی در خصوص صادرات محصول و انتقال پول ناشی از آن به وجود آمده است.

 

وی افزود:از آنجا که ۴۰ درصد صادرات محصولات پتروشیمی ایران به چین است اگر قوانین دست و پاگیر شود هزینه صادرات محصولات ایران به چین قطعا بیشتر می کند.
دُر با بیان اینکه صادرات ایران به چین قطعا قطع نخواهد شد بلکه پرهزینه تر می شود، اظهار کرد:در شرایطی که بانک ها به صورت مستقیم با بانک های ایران کار نکنند مجبور هستیم برای دریافت پول از روش های ثانویه استفاده کنیم.
وی با بیان راهکاری در این زمینه گفت:عمده محصولاتی که صادر می شود در داخل توان مصرف دارند و صنایع پایین دستی پتروشیمی توانایی جذب این حجم را خواهد داشت.امیدواریم بتوانیم این حجم را جذب کنیم تا اشتغال زایی مستقیم را شاهد باشیم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت