انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

وضعیت نابسامان عرضه مواد پلی اتیلن گرید پایپ در هفته های اخیر

نامه رییس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به رییس جدید دفتر توسعه صنایع پایین دستی ، پیرو وضعیت نابسامان عرضه مواد پلی اتیلن گرید پایپ در هفته های اخیر

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، رییس هیأت مدیره انجمن پیرو وضعیت نابسامان عرضه مواد پلی اتیلن گرید پایپ در هفته های اخیر طی نامه ای به رییس جدید دفتر توسعه صنایع پایین دستی مشکلات ناشی از عرضه ناکافی گرید پلی اتیلن سنگین لوله در بورس کالا را برشمرد و خواستار رسیدگی فوری به کاستی های موجود در این زمینه شد.

متن کامل این نامه به شرح ذیل می باشد:

شرکت ملی پتروشیمی ایران

ریاست محترم دفتر توسعه صنایع پایین دستی جناب آقای عباس غلامی

 موضوع :  مشکلات عرضه مواد اولیه پلی اتیلن سنگین گرید لوله

 

با سلام و عرض تبریک به آن جناب در مسئولیت جدید و آرزوی موفقیت و توفیق روزافزون در رفع مشکلات صنایع تکمیلی صنعت پتروشیمی کشـور به استحضار می رساند در چند هفـته اخیر رقابت های زیادی در گریدهای مورد مصرف این انجمن انجام شده است با عـنایت به، نامه های ارسالی های به استحضار می رساند که متاسفانه مشکلات عرضه در گرید پلی اتیلن سنگین لوله همچنان ادامه دارد و همچنان رقابت های بالایی در این گریدها انجام شده است . این رقابت ها همانطور که قبلاً توضیح داده شد بعلت دو موضوع ذیل می باشد :

الف: شروع اجرای طرح محرومیت زدایی قرارگاه حسن مجتبی(ع) که بصورت کنترل نشده ای تقاضایی قابل توجه را بدون نیاز واقعی پروژه وارد بورس نموده و می بایست زودتر مورد مدیریت قرار گیرد .

ب: عدم عرضه منظم شرکت امیرکبیر در دو ماه اخیر و صحبت های ضد و نقیض بخش بازرگانی این شرکت در مورد تولیدگرید EX3 که باعث عدم اطمینان تولید کننده های لوله و تشویش اذهان و هجوم آنها برای خریدهای غیر ضرور گردیده است . همچنین در صورت وجود مشکل در تولید این شرکت برای گرید EX3 نچرال می بایست با درخواست از پتروشیمی جم نسبت به جبران این کسری هماهنگی لازم انجام پذیرد .

جهت اطلاع جنابعالی و تصدیق ادامه وجود مشکلات در عرضه مواد اولیه پلی اتیلن سنگین گرید لوله ، متاسفانه سطح رقابت قیمتی در هفته جاری منتهی به 25 خرداد 1401 به یکی از بالاترین رکورد خود در دو سال گذشته رسیده است که خلاصه آن در جدول زیر مشاهده می گردد :

همچنین با بررسی رقابت های انجام شده در پنج هفته گذشته مطابق جدول صفحه بعد و جداول پیـوست میزان بـهای پرداخت شده جـهت صرفا رقابت در بورس کالا مبلغ 152 میلیارد تومان معادل 4،863،000 دلار می باشـد که باعث افزایش هزینه های تولید در شبکه های زیر ساختی آبرسانی، ابیاری و گازرسانی کشور و ضرر و زیان هنگفت تولید کنندگان در اجرای تعهدات و ضبط ضمانت های این شرکت ها و در نهایت تعطیلی بخش تولید می گردد .

خواهشمند است با بررسی این موضوع دستور فرمایند نسبت به برگزاری جلسه ای فوری جهت حل مساله مربوط به پروژه محرومیت زدایی و افزایش عرضه نچرال CRP100N در صورت وجود مشکل در عرضه EX3 امیرکبیر هماهنگی لازم را مبذول فرمایید .

 

جهت دریافت تصویر اصلی نامه اینجا کلیک کنید

                                                                                                       

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت