انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پلی استایرن ها تغییر جهت می دهند؟

افت قیمت های استایرن همچنان عاملی برای کاهش قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن و پلی استایرن در بازار آسیا است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از پتروتحلیل، قیمت های استایرن در آسیا پس از آنکه در اوایل ماه مارس به بالاترین میزان خود در سال جاری و به رقم ۱۱۱۰ دلار در هر تن رسید از نیمه دوم این ماه به تدریج شروع به کاهش کرده است.

یک تاجر مستقر در ویتنام گفته است که او قصد ندارد در انجام خریدهایش عجله کند زیرا پیش بینی می کند قیمت های پلی استایرن معمولی به رقم ۱۱۰۰ دلار و قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن به ۱۲۰۰ دلار در هر تن بازگردند. یک تبدیل کننده در ویتنام گزارش داده است که او به توصیه عرضه کننده اش که پیش بینی کرده به سبب بالا رفتن بهای نفت خام قیمت ها مجددا افزایش یابند، آکریلونیتریل بوتادین استایرن را در حدود ۳۳ تا ۳۵ میلیون دانگ (۱۳۳۶ تا ۱۴۳۷ دلار) در هر تن خریداری کرده است.

 

تولیدکننده دیگری در تایوان معتقد است که اگر قیمت های استایرن به افت خود ادامه دهند، قیمت های پلی استایرن مقاوم نیز جا برای کاهش بیشتر پیدا می کنند. این تولیدکننده گفته است: «ممکن است قیمت های پلی استایرن مقاوم در بازه پایینی به ۱۱۸۰ دلار و قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن می تواند به ۱۲۶۰ دلار در هر تن برسند.»

 

طبق شاخص قیمت ChemObris در حال حاضر قیمت های استایرن با کاهش ۳۷۰ دلاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حدود ۹۵۰ دلار در هر تن می باشد و قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن با ۴۰۰ دلار کاهش بطور متوسط در رقم ۱۲۸۲ دلار در هر تن گزارش شده است.

 

پلی استایرن ها تغییر جهت می دهند؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت