انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

۱.۳ میلیون تن میعانات گازی از پارس جنوبی صادر شد

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در فروردین ماه ۱.۳ میلیون تن میعانات گازی تولیدی از صنایع پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به ماه قبل آن ۵۷ درصد افزایش دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از تسنیم، خداد رحیمی با بیان اینکه گمرک عسلویه در صادرات محصولات غیر نفتی مقام نخست در کشور دارد، اظهار داشت: محصولات تولیدی بزرگ‌ترین منطقه صنعتی جهان در عسلویه که از پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن تولید می‌شود به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میعانات گازی یکی از مهم‌ترین محصولات منطقه پارس جنوبی است، تصریح کرد: در فروردین ماه 1.3 میلیون تن میعانات گازی تولیدی از صنایع پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به ماه قبل آن 57 درصد افزایش دارد.

مدیر کل گمرک پارس جنوبی ارزش میعانات گازی صادر شده را 540 میلیون دلار دانست و افزود: میعانات گازی صادر شده از گمرک پارس جنوبی 540 میلیون و 576 هزار دلار ارزش دارد که نسبت به ماه قبل آن افزایش 9 درصدی از حیث ارزش دارد.

رحیمی با اشاره به صادرات سایر محصولات منطقه پارس جنوبی افزود:  بیش از  2 میلیون و  877 هزار تن  محصولات تولیدی صنایع پارس جنوبی در ماه گذشته به کشورهای مختلف صادر شد که این میزان صادرات نسبت به ماه قبل آن 51 درصد افزایش دارد.

وی، پلی‌اتیلن سبک و سنگین، بوتان، پروپان، مونو و دی اتیلن گلایکول، پارازایلین، اورتوزایلین، پلی پروپیلن، استایرن مونومر و دیگر محصولات صنایع پارس جنوبی را از جمله صادرات ماه گذشته از گمرک پارس جنوبی دانست.

مدیر کل گمرک پارس جنوبی با اشاره به اینکه ارزش محصولات صادر شده 1.3 میلیارد دلار است، گفت سهم میعانات گازی از کل محصولات صادرات شده از گمرک پارس جنوبی از نظر وزن 47 درصد و از حیث ارزش 41 درصد است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت