انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

۲ ماه دیگر؛ تولید ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک در پتروشیمی کردستان

مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ١١ مجتمع‌ پتروشیمی در مسیر خط لوله اتلین غرب کشور است و این پتروشیمی آماده تولید ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری شبستان، شرکت پتروشیمی کردستان در نزدیکی روستای سرنجیانه سنندج واقع شده است. در سال 84 خاک‌برداری، انتخاب پیمانکار و موضوع دریافت فاینانس انجام شد اما متاسفانه با تحریم مواجه شدیم و روند اجرای پروژه متوقف شد. این پروژه پس از وقفه‌ای 6ساله از سال 90 از سر گرفته شد و اکنون با 83 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

 

پتروشیمی کردستان در زمینی مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ٢۵٣ میلیون یورو و ٢٨٢٩ میلیارد ریال در حال ساخت است؛ بکارگیری تجهیزات و کالاهای با کیفیت در مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ویژگیهای بارز در این طرح به شمار می آید. در این شرکت قرار است سالانه 300 هزار پلی اتیلن سبک تولید شود. تعداد شاغلان در این شرکت در مجموع هزار و 600 نفر است که 74 درصد از این نیروها بومی استان کردستان و 26درصد نیروهای غیربومی هستند که در بخش نصب مشغول فعالیت هستند. بیش از 50 درصد تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این شرکت ساخت داخل است و از قطعات و مواد چینی و هندی نیز استفاده نشده است.

 

بنابراین گزارش، این شرکت آماده تولید ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک است. فریدون خالدزاده، مدیرعامل پتروشیمی کردستان در این باره به شانا گفته است: “تا ٢ ماه آینده آماده راه اندازی این طرح هستیم و اکنون در مرحله پیش راه اندازی قرار دارد. با تامین خوراک از خط لوله اتیلن غرب و بهره برداری کامل از مجتمع پتروشیمی کردستان، شاهد تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک خواهیم بود.”

 

یادآور می شود: مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ١١ مجتمع‌ پتروشیمی در مسیر خط لوله اتلین غرب کشور است، مقدار هزینه کرد را در این طرح تا امروز بالغ بر ٢٢٨ میلیون یورو در بخش ارزی و سه هزار و ۴٠ میلیارد ریال در بخش ریالی دانست. پتروشیمی کردستان یکی از ١٠ طرح پتروشیمی است که طبق اعلام مرضیه شاهدائی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت