انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

انتخاب فناوری برای توسعه فعالیت های صنایع پتروشیمی اراک

شرکت پتروشیمی اراک یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی است که در حال حاضر برای توسعه بهتر از این پتروشیمی رتبه‌بندی روش‌های انتقال فناوری در صنایع پتروشیمی اراک در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری شبستان، شرکت پتروشیمی اراک یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی و همچنین از مهمترین طرح‌های زیر بنایی کشور است که در سال ۱۳۶۳ به تصویب رسید و فاز نخست آن در سال ۱۳۷۲ مورد بهره برداری قرار گرفت. این مجتمع در جوار پالایشگاه نفت امام خمینی شازند واقع در شهرستان شازند و در کیلومتر ۲۲ جاده اراک – بروجرد و در زمینی به مساحت ۵۲۳ هکتار احداث شده‌است. در سال ۱۳۸۹ نام شرکت پتروشیمی اراک به شرکت پتروشیمی شازند تغییر یافت.

 

بنابراین گزارش، شرکت پتروشیمی شازند از نوع سهامی عام می باشد. از جمله اهداف احداث این مجتمع به موارد زیر اشاره شده‌است:

احداث مجتمع پتروشیمی به منظور فعالیت در برخی رشته‌های پتروشیمی و شیمیائی و صنایع وابسته به آن.

تهیه و تولید انواع مواد و فراورده‌های پتروشیمی از قبیل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، بوتادین، پلی بوتادین، اسید استیک، وینیل استات، اتیلن اکساید و اتیلن گلیکولها، ۲-اتیل‌هگزانول و بوتانلها، اتانول‌آمینها.

تشکیل انواع شرکت ها و یا مشارکت (حقوقی یا مدنی) با شرکت ها.

مبادرت به خرید و فروش اموال و معاملات بازرگانی داخلی و خارجی.

استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات اعتباری.

خرید و فروش سهام شرکت های تولیدی و خدماتی.

خرید و فروش اوراق بهادار.

انجام عملیات خدماتی ، مالی ، اعتباری و بازرگانی در حدود موضوع شرکت.

اخذ نمایندگی، ایجاد شعبه و اعطاء نمایندگی در داخل و خارج از کشور.

انجام کلیه عملیاتی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم برای تحقق اهداف شرکت لازم و مفید بوده و یا در جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر برای توسعه بهتر از این پتروشیمی رتبه‌بندی روش‌های انتقال فناوری در صنایع پتروشیمی اراک در حال انجام است. انتخاب مناسب‌ترین روش‌ استفاده از فناوری به عوامل گوناگونی همچون نیازها، توانمندی‌ها، امکانات و ضعف‌های موجود، وضع فناوری در دیگر کشورهای دنیا و راهبردهای ملی کشور مرتبط است. انتخاب فناوری مناسب هر صنعت به عنوان فرآیند انتقال و تبدیل منابع به محصولات از طریق دانش، تجربه، اطلاعات و ابزار یکی الویت‌های مهم مسئولان امر تلقی می‌شود. انتخاب فناوری برای صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه صنعت کشور که ارزش اقتصادی بسیاری دارد، مستلزم دقت نظر بسیاری است زیرا در فرآیند انتقال باید موضوع فناوری به درستی شناخته و با توجه به سیاست‌های عملیاتی طرف‌ها، روش مناسب انتخاب شود.

بنابراین گزارش، شانا در این زمینه خبر داده است: “هدف از شیوه‌های انتقال فناوری، مجموعه‌ای از فعالیت‌های تحت شرایط از پیش تعریف شده است که طی آن فناوری مورد نیاز متقاضی در ازای جلب رضایت عرضه کننده در اختیار وی قرار گیرد که در پژوهش «رتبه‌بندی روش‌های مناسب انتقال تکنولوژی در صنایع پتروشیمی اراک» عوامل موثر بر انتخاب روش انتقال فناوری بررسی شده است. نتایج بررسی حاکی از آن است که رتبه‌بندی روش‌های انتقال فناوری به صورت تلفیقی از روش‌های تحلیل سلسه مراتبی و روش فردی در تصمیم‌گیری گروهی به‌دست آمده است که نخستین رتبه مربوط به روش مشارکت در تولید، دومین رتبه مربوط به کمک‌های فردی و خدمات مهندسی، سومین رتبه به همکاری‌های مشترک و روش‌های کلیدی در دست، بیع متقابل و روش حق امتیاز به ترتیب رتبه‌های چهار تا ۶ را به خود اختصاص داده‌اند.”

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت