انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

تولید۱۳پتروشیمی ایران متوقف است

تولید در ۱۳ پتروشیمی ایران درحالی برای سومین روز متوالی متوقف شده که نبود مدیریت منسجم در مهار این حادثه و عدم حضور معاون وزیر نفت در منطقه، صدای اعتراض شرکت‌های پتروشیمی را درآورده است.
به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از بولتن نیوز، با گذشت بیش از سه روز از وقوع آتش سوزی و انفجار در پتروشیمی مبین به عنوان استراتژیک ترین مجتمع پتروشیمی ایران در عسلویه، تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری دست کم در ۱۳ مجتمع پتروشیمی بزرگ ایران به حالت تعلیق درآمده است.

بر این اساس به دلیل عدم استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت و خوراک اصلی طرح‌های پتروشیمی عسلویه و متوقف ماندن فعالیت‌های پتروشیمی مبین، عملا گازها از سه روز گذشته تاکنون در مشعل‌های پارس جنوبی در حال سوختن است که این موضوع مشکلات متعدد زیست محیطی در سطح منطقه به وجود آورده است.
«بهرام دشتی‌نژاد» مدیر ایمنی و پدافند غیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأیید اینکه گاز در مشعل پتروشیمی‌های مستقر در پارس جنوبی مشکل زیست محیطی ایجاد کرده است، گفت: خروج دود سیاه از مشعل‌ها، ناشی از فعال نبودن پتروشیمی‌های منطقه است، این دودها شامل گازهایی مانند مونوکسیدکربن و دی‌اکسیدکربن و به طور کلی کربنات‌ها است.
از سوی دیگر «جمشید سبزکار» مدیر عامل پتروشیمی مبین در تشریح حادثه آتش سوزی در پتروشیمی مبین اظهار داشت: این حادثه خارج از پتروشیمی مبین و در خط لوله تامین سوخت و خوراک گاز رخ داده است.
این مقام مسئول با تشریح وضع مجتمع پتروشیمی مبین، تصریح کرد: هم اکنون چهار ژنراتور و واحدهای برق، بخار، ازت و آب شیرین کن مجتمع در سرویس قرار دارند و تا ساعت ١۵ امروز همه واحدهای این پتروشیمی به سرویس می‌آید.
مدیر عامل پتروشیمی مبین تاکید کرد: با به سرویس آمدن واحدهای مختلف اکنون در حال تامین یوتیلیتی مجتمع‌های فاز یک عسلویه هستیم و تامین یوتیلیتی آنها در حال انجام است.
اما نکته قابل توجه آن است که با گذشت سه روز از توقف فعالیت‌های پتروشیمی مبین و به تبع آن توقف تولید محصولات پتروشیمی در ۱۳ مجتمع بزرگ مستقر در عسلویه شامل پتروشیمی های پردیس، جم، آریا ساسول، نوری، پارس، مهر، مروارید، کاویان، زاگرس، فرساشیمی، پلی پروپیلن جم، مبین و اهتمام جم اما خبری از حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه نیست.
پیگیری‌های خبرنگار مهر از شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه نشان می‌دهد که هم اکنون یک بی برنامه‌گی و نبود مدیریت منسجم در مهار حادثه پتروشیمی مبین وجود دارد که این موضوع حتی انتقاد مسئولان و مدیران شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه را به همراه داشته است.
با این وجود مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت هم به جای حضور در منطقه و مدیریت این حادثه به عنوان نماینده دولت، ترجیح داده است که در تهران باشد.
در طول چند ماه گذشته و همزمان با راه افتادن سریال حوادث در صنعت پتروشیمی، انتصاب خانم شاهدایی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نداشتن یک روز سابقه فعالیت به عنوان مدیرعامل و حتی حضور در هیات مدیره یک شرکت پتروشیمی انتقاد فعالان صنعت پتروشیمی کشور از این انتصابات وزیر نفت در آستانه انتخابات را به همراه داشته است.
پتروشیمی مبین به عنوان تولیدکننده سرویس‌های جانبی، تأمین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب‌های صنعتی مجتمع‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی (عسلویه) فعالیت می‌کند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت