انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

دعوت تاجیکستان از 193 کشور و 190 سازمان برای شرکت در همایش آب

تاجیکستان از 193 کشور و 190 سازمان بین المللی و منطقه ای برای شرکت در همایش آب در مرداد ماه سال جاری در شهر دوشنبه پایتخت این کشور دعوت کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، «قاهر رسول زاده» نخست وزیر تاجیکستان گفت: این همایش بین المللی با هدف توسعه پایدار و شعار«دسترسی جهانی به آب و بهداشت» از 9 تا 11 اگوست ( 19 تا 21 مرداد) در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد.

وی درنشست کمیته سازماندهی وآماده سازی برای این همایش علمی گفت:ازبالاترین مقامهای کشورها و سازمان های بین المللی، منطقه ای و محافل علمی و دانشگاهی در زمینه آب برای حضور در این سمپوزیوم علمی دعوت شده است.

رسول زاده گفت: تاکنون 110 شخصیت و مقام از 54 کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.

در این سمپوزیوم مسائل مربوط به ظرفیت سازی دولت ها و مقامات محلی در ترویج مدیریت یکپارچه منابع آب، اشتراک گذاری دانش و تجربه در زمینه شیوه های نوآورانه برای بهبود دسترسی به آب، فاضلاب و بهداشت و افزایش راهکارهای بهره وری مصرف آب، کاهش آلودگی منابع آبی، حفاظت از اکوسیستم و همچنین مسائل مربوط به تقویت مشارکت و همکاری های بین المللی بحث و بررسی می شود.

تاجیکستان یکی از کشورهای صاحب مقام در منابع و ذخایر آب در منطقه و جهان است و این کشور هشت میلیون نفری ، 64 درصد منابع آبی آسیای مرکزی را در اختیار دارد و در جهان نیز در جایگاه ششم قرار دارد.

این کشور کوهستانی و سرسبز با بارندگی زیاد دارای رودخانه های فراوانی است . شمار رودهایی که طول آنها از 10 کیلومتر تجاوز می کند به 947 می رسیده و در مجموع طول رودخانه های تاجیکستان بیش از 28 هزار کیلومتر است.

بزرگترین دریاچه آب شیرین عمیق جهان موسوم به «آب بند سریز» در تاجیکستان واقع شده که با 56 کیلومتر مربع مساحت و با ژرفای حدود 500 متر خود به تنهایی قادر به تامین آب شرب و انرژی برق آسیای میانه و خاورمیانه است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت