انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

پتروشیمی ها نباید رقیب صنایع تکمیلی شوند

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به ورود پتروشیمی ها به حوزه صنایع تکمیلی با بهانه تکمیل زنجیره ارزش واکنش نشان داده و نسبت به عواقب چنین رویکردی هشدار داد. فرشاد مقیمی در نامه ای خطاب به بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار توقف ورود مجتمع های پتروشیمی به حوزه صنایع پایین دستی شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن به نقل از ماهنامه صنایع پلاستیک ، در متن این نامه آمده است:

جناب آقای بهزاد محمدی؛
معاون محترم وزیر نفت و رییس شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛

با توجه به ورود مجتمع های پتروشیمی به حوزه صنایع تکمیلی، به استحضار می رساند برخی مجتمع های پتروشیمی از جمله  پتروشیمی مارون با تغییر استراتژی و با انگیزه تکمیل زنجیره ارزش محصولات به حوزه کامپاندینگ روی آورده و به نوعی به رقبای صنایع تکمیلی و پایین دستی تبدیل شده اند. این رقابت نابرابر که ناشی از وجود ظرفیت های بالای مجتمع های پتروشیمی در این زمینه و قیمت تمام شده کمتر نسبت به سایر واحدهای صنایع پایین دستی بوده، به تهدیدی جدی برای صنایع موجود تبدیل شده است.

با توجه به مراتب یاد شده و به منظور حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده در صنایع تکمیلی و حفظ اشتغال بالای اینگونه صنایع دستور فرمایید ضمن هماهنگی جهت جلوگیری از ادامه روند مذکور و نیز اعمال محدویت برای مجتمع های پتروشیمی در زمینه توسعه حوزه های فعالیت در صنایع تکمیلی ترتیبی اتخاذ گردد تا مجتمع های پتروشیمی به جای ورود به حوزه صنایع پایین دستی به سمت سرمایه گزاری در ارتباط با حلقه های مفقوده زنجیره تولید و اولویت های سرمایه گزاری از جمله GTP، GTO، پلی آمیدها و سایر مواد پتروشیمی که تولید داخلی نداشته و یا در زمینه آنها کمبود وجود دارد، هدایت گردد.

 

فرشادمقیمی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت