انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

آغاز بهره‌برداری از ۴۳۴ طرح آبرسانی شهری و روستایی در کشور

همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۴۳۴ طرح آبرسانی شهری و روستایی و پروژه فاضلاب در کشور آغاز می‌شود.

با آغاز طلیعه سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از ۴۳۴ طرح آبرسانی شهری و روستایی و پروژه فاضلاب در کشور آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، در بخش پروژه‌های آبرسانی شهری،‌۲۱ طرح با ظرفیت ۴ هزارو ۲۴۹ لیتر بر ثانیه با احداث ۲۷,۵ کیلومتر تونل و ۴۵۷.۳ کیلومتر خط انتقال به همراه ۱۴۰ حلقه چاه با ظرفیت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه و ۴۲۴ میلیارد متر مکعب حجم مخزن با ۶ دستگاه پمپاژ به بهره برداری می‌رسد.

برای این ۲۱ طرح که در استان‌های اصفهان، قم، سمنان، مرکزی، هرمزگان، مازندران، کردستان، خوزستان، البرز، لرستان،‌ یزد، چهار محال و بختیاری، مشهد، کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، گلستان، کرمان و تهران به اجرا در آمده و با استفاده از ۷ هزارو ۶۰۰ سامانه آب شیرین کن قادر است ۳۶ هزارو ۹۲۰ متر مکعب آب را در شبانه روز تصفیه کند، ۸ هزارو ۶۵۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی، اسناد خزانه اسلامی، ملی، استانی، عمرانی و داخلی هزینه شده است.

همچنین در این ایام ، در بخش مجتمع‌های آبرسانی و پروژه‌های تک روستایی، با اجرای ۳۹۱ طرح در ۳۱ استان کشور، آبرسانی به یک هزارو ۳۷۵ روستا به بهره برداری می‌رسد.

اجرای ۳۹۱ طرح مجتمع آبرسانی روستایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، لرستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد با هزینه ای بالغ بر ۶۷۶ میلیاردو ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان انجام شده و یک میلیون و ۱۴۵ هزارو ۹۸۳ نفر از جمعیت روستایی کشور را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌کند.

بر همین اساس در ایام دهه مبارک فجر امسال، در بخش طرح‌ها و پروژه‌های فاضلاب نیز‌ ۲۲ طرح با ۱۰۸,۳ کیلومتر طول خط انتقال و یک هزارو ۴۶۹ کیلومتر شبکه‌های جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب با ۱۵۴ هزارو ۲ انشعاب مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

این ۲۲ طرح که قابلیت تصفیه فاضلاب به میزان ۱۳۳ هزارو ۲۰۳ متر مکعب در شبانه روز را دارا هستند، در شهرهای اردبیل، مشهد، تبریز، بناب، بندرگز، سردشت، خوی، بجنورد، لرستان، هرمزگان، سمنان، گرمسار، تهران، پردیس، پرند، شیراز، رزن، دوگنبدان، کهنوج، نیاسر و استان مرکزی با هزینه ۹ هزارو ۹۱۰ میلیارد ریال برای خطوط انتقال و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و یک هزارو ۱۳۶ میلیارد ریال برای تصفیه خانه فاضلاب از محل اعتبارات ملی، استانی، داخلی، فاینانس احداث شده‌اند.

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت