انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

Iranian Association of PE Pipe & Fitting Producers

اجرای آبیاری تحت فشار در یک میلیون و 250 هزار هکتار زمین کشاورزی درکشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با حمایت های دولت تدبیر و امید سیستم ‌های نوین آبیاری تحت فشار در یک میلیون و 250 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور در حال اجراست و با اتمام این طرح‌ ها میزان تولید محصولات کشاورزی به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

به گزارش  روابط عمومی انجمن  تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ، علی مراد اکبری روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان چالدران با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به این میزان در تاریخ کشور بی سابقه است، افزود: 550 هزار هکتار از این زمین‌ها در مناطق خوزستان و ایلام، 400 هزار هکتار در حوزه رودخانه‌های مرکزی و مرزی، 50 هزار هکتار در دشت سیستان و بلوچستان و سایر دشت‌های کشور در حال اجراست.
وی ادامه داد: تجهیز شبکه های نوین آبیاری تحت فشار در سال جاری با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال در بیش از ۲۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آغاز شده که این عملیات با پیشرفت فیزیکی 27 درصدی در حال انجام ‌است.
وی اضافه کرد: در چهار سال مدیریت دولت تدبیر و امید، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: بیش از 62 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی نیز در حال تجهیز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار است که جهت اجرای این طرح ها بیش از 15 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده ایم.
اکبری اضافه کرد: تاکنون بیش از سه هزار و 400 میلیارد ریال از کل این اعتبار جذب شده است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی و تخصیص به موقع اعتبارات گام های مهمی در صرفه جویی آب کشاورزی در کشور برداشته است.

 

طبق تصمیم مجلس و وزارت جهاد کشاورزی در 10 سال آینده باید سالانه 400 هزار هکتار از اراضی آبی به سامانه های نوین آبیاری مجهز شوند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتس آپ
تلگرام
لینکداین
ایمیل

موضوعات مرتبط

عضویت در انجمن

کلیه فعالین در عرصه صنعت پلاستیک وپلیمر با داشتن شرایط زیر می توانند به عضویت انجمن در آیند دسترسی به فرم عضویت از طریق لینک زیر امکان پذیر است

اشتراک در خبرنامه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

پست الکترونیک خود را وارد نمایید و روی ارسال کلیک نمایید .

ثبت نام در وب سایت